Avatar billede oonofearoo Nybegynder
28. juni 2005 - 20:05 Der er 1 løsning

Table 'mysql.host' doesn't exist

er lige løbet ind i et problem efter min bærbar gik i standby mode.

Jeg køre en lokal MySQL server som snakker sammen med Apache 2.0.54 og PHP 5.1.0b2

Det kørte fint før den gik i standby mode og jeg så startede den igen. Men nu kommer den ud med jeg prøver at starte mysql, den er forresten installeret som en windows service under Windows XP.

Jeg får følgende fejl meddelse i min .err log:

050628 17:09:07  InnoDB: Database was not shut down normally!
InnoDB: Starting crash recovery.
InnoDB: Reading tablespace information from the .ibd files...
InnoDB: Restoring possible half-written data pages from the doublewrite
InnoDB: buffer...
050628 17:09:07  InnoDB: Starting log scan based on checkpoint at
InnoDB: log sequence number 0 145965.
InnoDB: Doing recovery: scanned up to log sequence number 0 145965
InnoDB: Last MySQL binlog file position 0 0, file name
050628 17:09:07  InnoDB: Started; log sequence number 0 145965
050628 17:09:08 [ERROR] Fatal error: Can't open and lock privilege tables: Table 'mysql.host' doesn't exist

Håber der er en der kan hjælpe mig med mit problem da jeg ellers skal til at geninstallere MySQL og lave alle mine datbaser og tabeller om igen =/

med venlig hilsen.
Martin Fjordvald.
Avatar billede oonofearoo Nybegynder
30. juni 2005 - 03:21 #1
geninstalleret møget.