Avatar billede renehaas Nybegynder
28. juni 2005 - 15:18 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Min computer starter ikke NTLDR Mangler

Jeg har lige flyttet min computer. og da jeg sluttede den til i morges gad den ikke at starte op

Under opstart siger den
"NTLDR Mangler
tryk Ctrl+Alt+Delete for at gentstarte."
Og hvis jeg så gør det eller hvis jeg genstarte den helt almindeligt kommer samme besked.
Hvad kan de være or hvordan løser jeg problemet.
Den virkede helt perfekt igår.
så det er nok på grund af flytningen at den ikke virker.
er det nogen der kan hjælpe

På forhånd tak
Venlig Hilsen
René Haas
Avatar billede boxer Nybegynder
28. juni 2005 - 15:20 #1
Avatar billede vejmand Juniormester
28. juni 2005 - 15:20 #2
Avatar billede vejmand Juniormester
28. juni 2005 - 15:21 #3
He he, lidt langsom.  c",)
Avatar billede huset Praktikant
28. juni 2005 - 15:23 #4
Citat

Jeg havde samme problem idag og fandt heldigvis ud af det, mens jeg gik herind for at læse.
Det jeg gjorde var at gå ind i bios'en og deaktivere alle drev (2 harddiske) undtagen den harddisk hvor xp skulle installeres på og cd drevet hvor xp cd'en sad i. Udover det satte jeg cd drevet øverst på boot sekvens listen, så kørte det.
Går ud fra at et af drevene lavede konflikter, måske pga. at xp er installeret på det ene eller fordi det er meget gamle drev. Who knows...

http://www.eksperten.dk/spm/524206
Avatar billede boxer Nybegynder
28. juni 2005 - 15:35 #5
Det kommer med alderen vejmand ;o)
Men ellers et godt link.
Avatar billede renehaas Nybegynder
28. juni 2005 - 15:43 #6
hmm. Jeg er ikke den helt store computermand, så er der ikke en der kan lave en step by step guide til mig.

Jeg har kun 2 drev. en Harddisk hvor xpp ER instaleret or har været det i pokkers lang tid og et dvd drev. mit floppy drev virker ikke. or jeg kan ikke finde min xp cd. den har været væk i meget langt tid.

Kan det lade sig gøre at løse problemet alligevel ??
Avatar billede boxer Nybegynder
28. juni 2005 - 15:53 #7
Jeg er ikke sikker på at dette vil hjælpe. Men prøv at køre en systemgendannelse. Du finder den under menuen start - programmer - tilbehør.
Vælg datoen for dagen før uheldet skete.
Avatar billede renehaas Nybegynder
28. juni 2005 - 16:03 #8
Boxer<< Det kan jeg ikke komme til da jeg jo ikke kan komme ind i windows.
beskedden kommer under opstart.
Avatar billede boxer Nybegynder
28. juni 2005 - 16:17 #9
Nej, selvfølgelig kan du ikke det :o)
Jeg mener også du kan gøre det ved at taste enten F2, F8 eller F10 under opstart. Men det kommer lidt an på din PC. Husk at du IKKE må vælge den destruktive systemgendannelse da den sletter alle dine programmer.

Men led lige efter din xp skive - den gør det meget nemmere.
Avatar billede renehaas Nybegynder
28. juni 2005 - 16:27 #10
Hmm okay der sker ikke noget hverken når jeg trykker f2 f8 eller f10 men der står at jeg kommer ind i Awdflach hvis jeg trykker på Alt+f2 kan jeg bruge det til noget? Jeg har ikke trykket det endnu for jeg har ingen ide om hvad der så sker, så vil lige spørge først. Jeg har en jeg kan låne en xp cd af. hvis det ikke behøver at være den samme cd som jeg instalerede xp med. ?? kan jeg godt bruge den ??

Og hvis jeg kan bruge den hvad gør jeg så ??
Bare de ting der står i dette link http://www.hcma.dk/tips&tricks.htm#ntldr_mangler
eller hvad ??
Avatar billede boxer Nybegynder
28. juni 2005 - 16:42 #11
At låne en XP cd er et forsøg værd - jeg ved ikke om det virker. Og du følger bare vejledningen: http://www.hcma.dk/tips&tricks.htm#ntldr_mangler Den har hjulpet mange med samme problem.

Glem det jeg skrev om f2 osv. Jeg kan gøre det på min maskine men det er forskelligt.
Avatar billede huset Praktikant
11. september 2005 - 07:52 #12
Mon det er på¨tide du finder ud af at få givet feedback eller lukket tråden!
Avatar billede renehaas Nybegynder
11. september 2005 - 19:46 #13
Hov jeg havde da glemt alt om at jeg havde oprettet en tråd, da min computer com til at virke igen.
Jeg brugte boxers svar, til at løse prøblemet. Tak for det Boxer
Og tak til alle andre der har givet sig tid til at hjælpe mig.
Mange Venlige Hilsner
René Haas
Avatar billede boxer Nybegynder
11. september 2005 - 20:05 #14
Velbekomme :o)