Avatar billede jedimaster Nybegynder
25. juni 2005 - 18:26 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

slette i en tabel fra en form

Jeg har lavet en tabel med id (unik) og navn.
Den bliver vist i en menu (en select) i en form. Formen har også en submit knap.
Når jeg klikker på submit knappen vil jeg have at idét fra det valgte sendes videre til min slette side. Hvordan gør jeg det? (ps. jeg laver det i macromedia dreamweaver)

Menuen viser tabellen som ønsket.

Min kode er indtil videre:

<form action="delete_liste_fag.php" method="post" name="sletform" id="sletform" onsubmit="return confirm('Vil du virkelig slette <?php echo $row_liste['navn']; ?> ?')">
          <select name="select">
            <?php
do {
?>
            <option value="<?php echo $row_liste['id']?>"><?php echo $row_liste['navn']?></option>
            <?php
} while ($row_liste = mysql_fetch_assoc($liste));
  $rows = mysql_num_rows($liste);
  if($rows > 0) {
      mysql_data_seek($liste, 0);
      $row_liste = mysql_fetch_assoc($liste);
  }
?>
          </select>
          <input type="submit" name="Submit" value="Submit">
                </form>
Avatar billede bromer Nybegynder
25. juni 2005 - 19:29 #1
Som en lille note kan man ikke se, hvordan du henter dine data ud fra din database, men jeg ser ikke noget galt i det du laver? Du burde have dit id i $_POST['select'] på delete_liste_fag.php
Avatar billede tbrf Nybegynder
25. juni 2005 - 22:28 #2
Som bromer siger, så er det lidt svært at gennemskue dit udtræk.. Hvis ellers jeg har forstået dine variabler rigtigt, kunne du formentlig lave noget der minder om nedenstående.. (ved godt det ikke var spørgsmålet..)

<select name="select">
<?php
while ($row = mysql_fetch_array($liste))
{
extract($row);
print "<option value=\"$id\">$navn</option>";
}
?>
</select>

i delete_liste_fag.php vil du kunne skrive en sql sætning a la:
"Delete from TABEL where id = '" . $_GET['select'] . "'"
Avatar billede jedimaster Nybegynder
30. januar 2006 - 20:23 #3
VIl I venligst svare (prøver at få styr på mine u-uddelte point)
Avatar billede tbrf Nybegynder
31. januar 2006 - 06:18 #4
tag du bare pointene.. :)