Avatar billede Slettet bruger
23. juni 2005 - 15:50 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

RewriteRule med port.

For at få mine urls til at se fine ud, plejer jeg at benytte nedenstående:

RewriteEngine on
RewriteCond %{REQUEST_FILENAME} !-F
RewriteRule ^([^/]+)/([^/]*)/?$ /?page=$1&sub=$2

Som virker ganske udemærket.
Nu har jeg fået en lille test server op, som køre på port 3080, og det giver nogle problemer da jeg så skal indtaste test.domæne:3080

Hvis jeg ser test.domæne:3080/ vises siden fint, men klikker jeg så på et link til test.domæne:3080/undermappe/ som jo ikke findes og gerne skulle give mig en GET værdi på min index fil får jeg blot en File does not exist.

Jeg forsøgte at smide en RewriteCond %{SERVER_PORT} !^3080$ ind, men uden held.

Nogen der kan forklare mig hvad der skal til?
Avatar billede sukos Juniormester
23. juni 2005 - 16:17 #1
Hmm, den virker fint nok for mig hvor min apache2 kører på port 8080

RewriteEngine on
RewriteCond %{REQUEST_FILENAME} !-F
RewriteRule ^([a-zA-Z0-9/_]+)$ index.php?id=$1
RewriteRule ^([a-zA-Z0-9/_]+)/$ index.php?id=$1

Men måske du skal sætte filnavn på?
Avatar billede Slettet bruger
23. juni 2005 - 16:50 #2
Ja det skulle jeg åbenbart.
Smider du et svar ?

Og tak for hjælpen :)
Avatar billede sukos Juniormester
23. juni 2005 - 16:53 #3
jow da :O)