Avatar billede asgerz.dk Nybegynder
23. juni 2005 - 14:54 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Søgning i Træ-struktur

Hej, jeg har et sp. som lige overgår min hjernekapacitet!

Jeg har to tabeller, én med ProduktGrupper og en med Produkter et produkt er tilknyttet én ProduktGruppe som igen kan have en overgruppe osv. osv.

Jeg skal kunne lave nogle forskellige søgninger:
1) Jeg skal kunne søge på produktnavn men kun på produkter  under én hovedgruppe (som så har x-antal undergrupper osv.)
2) Jeg skal kunne søge på et produktgruppe navn og få alle produkter der er tilknyttet til gruppen eller dens undergrupper!

Håber der er en der lige sidder med nogle tips til dette rekursive søgeflip!
Avatar billede bromer Nybegynder
23. juni 2005 - 15:11 #1
Personligt ville jeg vælge en lidt andet tilgang til søgningen. Jeg ville nok starte med at lave en expand funktion, der givet et gruppenavn finder alle undergrupper og retunerer en liste med disse. Derefter kan man så lave søgningen mere simpelt ved brug af en IN(<din liste>).
Avatar billede teepee Nybegynder
23. juni 2005 - 15:11 #2
ASP, T-SQL eller bare en SQL statement?
Avatar billede teepee Nybegynder
23. juni 2005 - 15:13 #3
Avatar billede asgerz.dk Nybegynder
23. juni 2005 - 15:37 #4
Tjaa... altså jeg kan fint nok bruge det som teepee har sendt, men det løser ikke så meget at kunne printe ud hvordan min struktur ser ud ;-)

Jeg har brug for at kunne søge...
Avatar billede asgerz.dk Nybegynder
02. september 2005 - 08:16 #5
Opgaven løst!