Avatar billede limbloogie Nybegynder
22. juni 2005 - 11:22 Der er 8 kommentarer

flash sætter et mellemrum ind fra forrige linje foran næste linje

Hej.
Jeg tager tekst fra en asp fil ind i flash. Problemet er at den ved nogle linjer tager et mellemrum fra forrige linje og sætter foran den næste linje.
Ser sådan ud:

uddannelsen er fyldt
18 år og er gået over
forventning...

Er der en måde er forhindre dette?
Avatar billede limbloogie Nybegynder
22. juni 2005 - 11:23 #1
nå, eksperten fjerner det åbenbart i eksempel teksten, det er lige det jeg vil ha flash til :)
Avatar billede _just4fun_ Nybegynder
22. juni 2005 - 11:35 #2
nøøø, eksperten sætter også et mellemrum ind før 18. Du kan bare ikke se det fordi det er html (lav en view source, så kan du se at mellemrummet er der i selve teksten).... Måske kan du bare lave feltet om til et html-felt?
Avatar billede limbloogie Nybegynder
22. juni 2005 - 11:49 #3
det er et html textfield... hjælper hvis man sætter <br> ind hvor problemet er men er ikke en løsning, pga dem der skal sætte tekst ind senere hen...
Avatar billede pyroman Nybegynder
22. juni 2005 - 12:29 #4
Hvordan skriver din asp teksten ud? Det er jo nok der det står...
Hvis du får den til at skrive det ud sådan her fx:

tekst=uddannelsen er fyldt<br />18 år og er gået over<br />forventning...

så burde der ikke være nogle mellemrum jo...
Avatar billede pyroman Nybegynder
22. juni 2005 - 12:32 #5
ahh - eller er det fordi teksten wrapper? Så er der i hvert fald ingen simpel løsning desværre - men måske kan du undgå det ved at lave dit tekstfelt 1-2 pixel bredere, hvorved mellemrummet måske forbliver på forrige linie og så håbe på at samme problem ikke opstår andre steder i teksten...
Avatar billede limbloogie Nybegynder
22. juni 2005 - 12:56 #6
lige det.. har prøvet et par pixels bredere, men så er problemet andetsteds :/
Avatar billede limbloogie Nybegynder
22. juni 2005 - 13:38 #7
har lige fundet en funktion der hedder mytextfield.condenseWhite = true; og det fungere i flash mx 2004, men ikke i flash mx?
Avatar billede limbloogie Nybegynder
22. juni 2005 - 13:41 #8
hmm, har exporteret fra flash mx 2004 til flash mx... det ser ud til at virke!!! håber jeg :D