Avatar billede palle1976 Nybegynder
21. juni 2005 - 13:47 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Tilgå filsystem fra en agent

Jeg skal lave en agent der kan følgende tage alle filer fra en mappe  i filsystemet, komprimere (zip) disse filer, vedhæfte dem på en mail og til sidst sende mailen.

Kan dette laves med Lotusscript eller er det bedst at bruge Java ??

Jeg skal bruge lidt kode eksempler/inspiration til hvordan jeg tilgår filer i filsystemet fra en agent.
Avatar billede palle1976 Nybegynder
21. juni 2005 - 13:48 #1
Undskyld, en lille taste fejl i det første afsnit: "følgende" skulle ikke have været der...
Avatar billede jogii Nybegynder
22. juni 2005 - 09:31 #2
Skal det foregå i baggrunden på serveren eller er det på en klient det foregår?
Avatar billede palle1976 Nybegynder
22. juni 2005 - 15:09 #3
Både på klient og på server.

Der skal ligge en database begge steder som skal kunne sende filer til hinanden.
Avatar billede jogii Nybegynder
22. juni 2005 - 15:40 #4
Men selve opsamlingen af filer, skal det foregå mens en bruger trykker på en knap eller lignende eller skal det ske i baggrunden (f.eks. om natten) på serveren, mens brugerne sover?
Avatar billede jogii Nybegynder
22. juni 2005 - 15:46 #5
hvad mener du med at "database som skal kunne sende filer" mellem server og klient. Du mener vel ikke sende mail?
Jeg går ud fra at du med Sender mener replikere, men du må gerne beskrive lidt nærmere.

Umiddelbart skal det hele strikkes sammen så man udnytter et ZIP-værktøj ved at lave et konsol-kommando-kald til at pakke alle filer i et bibliotek med f.eks. WinZip ned i en navngiven fil. Bagefter samler man den navngivne fil op, vedlægger den et dokument som man så sender til en modtager.
Avatar billede pr0gm4n Nybegynder
22. juni 2005 - 17:52 #6
Hvis du benytter ND6 kunne følgende link hjælpe dig på vej:
http://searchdomino.techtarget.com/tip/1,289483,sid4_gci1009870,00.html
Avatar billede palle1976 Nybegynder
23. juni 2005 - 10:24 #7
Det er meningen at en agent skal køre fx hver time. Den skal zippe alle de filer der ligger i en mappe i computerens filsystem, herefter skal denne zip-fil mailes til en anden database. Den database der modtager filen skal kunne un-zippe filen og ligger filerne i filsystemet.
Avatar billede jogii Nybegynder
27. juni 2005 - 11:50 #8
Hvis nu det var en database der blev replikeret, så kunne du bruge systemet til at synchronisere vilkårlige filer, frem og tilbage. Ulæmpen med mail er at du kun kan overføre selve zip-filen, ikke nogle ekstra info (måske bortset fra data i Subject).

Men når det kun er en engangsfortæelse så er den metode du ønsker at anvende sikkert mere praktisk.

pr0gm4n's Java eksempel er faktisk et rimelig godt udgangspunkt (hvis du tør Java).
LotusScript løsninger kræver tredjepartsprodukter som WinZip eller lignende.

pr0gm4n: Interesant link. lyder meget spændende at kunne lave det HELE i Java.
Avatar billede palle1976 Nybegynder
12. juli 2005 - 08:21 #9
Super godt link jeg fik fra pr0gm4n, det virker bare som det skal. Hvis du smider et svar får du lidt points ;o)
Avatar billede palle1976 Nybegynder
12. juli 2005 - 14:18 #10
Jeg skal lige høre pr0gm4n om der også findes et eksempel til at unzippe filerne igen ??
Avatar billede pr0gm4n Nybegynder
18. juli 2005 - 09:33 #11
Jeg kan desværre ikke huske at have set en klump færdig kode til unzipning (i Domino regi). Men det burde være forholdsvis ligetil. Jeg er dog (endnu) ikke Java haj så jeg kan ikke lige hælde noget ud af ærmet. Men det burde være forholdsvis ligetil.

/pr0gm4n
Avatar billede palle1976 Nybegynder
18. juli 2005 - 09:40 #12
Jeg har fundet et brugbart eksempel i samme stil som jeg brugte til at zippe. Det findes på følgende link: http://www.devshed.com/c/a/Java/Zip-Meets-Java/2/

Men tak for rigtig god hjælp !!
Avatar billede pr0gm4n Nybegynder
19. juli 2005 - 11:37 #13
Tak for pointene og nice at du lægger det sidste link med så vi alle bliver klogere. Det er fedt når det fungerer sådan her i forummet.