Avatar billede dorgbar Nybegynder
19. juni 2005 - 17:51 Der er 16 kommentarer

internetexplore fejlfortolker

hvorfor fortolker internetexplore ikke

<div style="width: 100%; height: 1px; background-color: red;"></div>

som værende 1px høj? og istedet vælger at lave den font størelse???

hvad gør jeg?
Avatar billede ahave Nybegynder
19. juni 2005 - 18:30 #1
Hvilken DTD har du brugt?
Feks: <!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD XHTML 1.0 Transitional//EN"
    "http://www.w3.org/TR/xhtml1/DTD/xhtml1-transitional.dtd">
/ahave
Avatar billede ak17 Nybegynder
19. juni 2005 - 18:43 #2
Du skal også angive line-height: 1px ellers laver den standard font størrelse
AK
Avatar billede apo Praktikant
19. juni 2005 - 19:51 #3
Prøv dette:

<div style="width:100%; height:1px; background-color:red; overflow:hidden;"></div>

Apo
Avatar billede olebole Juniormester
19. juni 2005 - 22:21 #4
<ole>

Både font-size og line-height skal sættes til 0:
    <div style="font-size:0;line-height:0;width:100%;height:1px;background-color:red;overflow:hidden;"></div>

- så virker det  :)

/mvh
</bole>
Avatar billede dorgbar Nybegynder
20. juni 2005 - 15:22 #5
overflow:hidden; virker... havde bare sat den på i

body, html {
margin: 0px;
padding: 0px;
overflow:hidden;
}

du må godt oprette svar
Avatar billede apo Praktikant
20. juni 2005 - 15:29 #6
Når du skriver "du må godt oprette et svar", er det så mig du hentyder til?
Avatar billede olebole Juniormester
20. juni 2005 - 15:36 #7
dorgbar >> Det er noget vrøvl. Den kode, du skriver, har intet somhelst at gøre med det, du spørger om. Det er med højglansforkromet statsgaranti ikke den, der har haft indflydelse på dit problem, hvis noget har  :)

Hvis du mener, at du har sat overflow:hidden på div'et, er det en helt forkert løsning, der kan give alle mulige uheldige 'sidegevindster'. Løsningen er stadig den, jeg har skrevet til dig  ;o)
Avatar billede apo Praktikant
20. juni 2005 - 15:39 #8
olebole > Løsningen med overflow:hidden; har jeg selv gjort brug af til en hjemmelavet <hr>. Jeg havde nøjagtig samme problem som dorgbar i IE, men da jeg satte overflow:hidden; på forsvandt problemet, og min 'hr' ser nu ens ud i både IE og FF.

Hvad skulle sidegevinsterne være?
Avatar billede olebole Juniormester
20. juni 2005 - 16:37 #9
Det gør ikke så meget, når det er en custom-hr ... det hænger bare ikke en millimeter sammen med meningen med de pågældende CSS-properties. Et element, der skal være under default-skriftens størrelse, skal naturligvis have sat font-størrelse og line-height til 0 - specielt i en browser, der altid sætter et blanktegn ind i et tomt element.
Det er de to properties, der giver problemer ... så er det jo fjollet at rette noget, der intet har med problemet at gøre - men som tilfældigvis hjælper i den aktuelle situation  :)
Avatar billede apo Praktikant
20. juni 2005 - 16:51 #10
Men bør det så ikke hedde: font-size:0px;line-height:0px; ;-)

?
Avatar billede roenving Novice
20. juni 2005 - 16:53 #11
Nej, der er een længde, som det er tilladt at angive uden enhed, og det er længden 0 !-)
Avatar billede roenving Novice
20. juni 2005 - 16:54 #12
-- til gengæld skader det ikke andet end 4 bytes mere, som skal sendes ...
Avatar billede apo Praktikant
20. juni 2005 - 16:56 #13
Men hvis man angiver en enhed med 0 (uden px eller andet), koster det så ikke på performance/hastighed?
Avatar billede roenving Novice
20. juni 2005 - 17:08 #14
Næh, hvorfor dog det ?-)

-- hvis du kigger efter definitionen på en længde, er det:

http://www.w3.org/TR/REC-CSS2/syndata.html#length-units

Lengths refer to horizontal or vertical measurements.

The format of a length value (denoted by <length> in this specification) is an optional sign character ('+' or '-', with '+' being the default) immediately followed by a <number> (with or without a decimal point) immediately followed by a unit identifier (e.g., px, deg, etc.). After the '0' length, the unit identifier is optional.
Avatar billede apo Praktikant
20. juni 2005 - 17:12 #15
OK, jeg troede blot at det ville spare browseren for lidt arbejde, at sætte enhed på en hvilken som helst længde. Men det gælder åbenbart (Som du skrev) ikke længden 0 :-)
Avatar billede dorgbar Nybegynder
10. juli 2005 - 11:13 #16
har lige haft en længere sygeperioede så undskyld jeg ikke lige har fået svaret... men kigger lige på det her inden alt for længe