Avatar billede 2903jb Nybegynder
19. juni 2005 - 13:39 Der er 6 kommentarer

accepts return værdi

ret simpelt, jeg vil gerne vide.. at hvis jeg kører to accept funktioner på en server, og det er den samme client der bliver acceptet begge gange, vil jeg da få samme return værdi fra hver accept, eller vil de to værdier være forskellige?

håber i kan forstå.. hvis ikke må jeg prøve at formulerer mig bedre
Avatar billede dennismp Nybegynder
19. juni 2005 - 13:43 #1
accept() returnere -1 ved fejl, ellers et heltal >= 0.

En client kan ikke accept()'s flere gange med mindre den connecter flere gange. Hvis den gør det, så vil du får to forskellige sockets
Avatar billede 2903jb Nybegynder
19. juni 2005 - 13:54 #2
nej jeg ved godt den ikke can accepte mere end én gang med mindre jeg også connecter.. men jeg er ved at lave en trådet server.. og ville have clienten til at kunne downloade mere end ën fil ad gangen.. men for at kunne dette skal hver send function have en unik filediscripter, ellers sender de bare til den samme recv funktion.. derfor tænkte jeg at køre serverens upload og clientens download i tråde, og inden selve funktionen bliver kaldt vil jeg kalde accept(og connect per clientens side) igen for at få en unik file discripter til hver funktion
Avatar billede arne_v Ekspert
19. juni 2005 - 15:56 #3
du får en unik file descriptor per accept og client har en unik file descriptor
så hvis der er kodet thread safe på både client og server så kanb du godt downloade
multithreadet
Avatar billede 2903jb Nybegynder
19. juni 2005 - 17:09 #4
ok.. tak :) ligger du et svar?
Avatar billede arne_v Ekspert
23. juni 2005 - 15:17 #5
mig eller dennis ?
Avatar billede arne_v Ekspert
24. juli 2005 - 15:59 #6
??