Avatar billede henrik_bs Nybegynder
19. juni 2005 - 10:58 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

ListBox + iframe

Hej

Jeg ønsker at kopiere indholdet af en Listbox placeret i en Iframe til en listbox placeret på den kaldende side.

Men jeg er desværre helt på bar bund, da javascript ikke er min stærke side. Så er der nogen  kan give et eksempel.
Avatar billede roenving Novice
19. juni 2005 - 11:12 #1
Iframe kaldt af en anden side ?-)

-- kommer de fra den samme server ?o]
Avatar billede henrik_bs Nybegynder
19. juni 2005 - 11:17 #2
nej jeg har en siden indeholdende en Iframe samt en listbox. I Iframen er der en side ligeledes indeholdende en listbox. Jeg ønsker at flytte indholdet fra listboxen fra siden i iframen til listboksen med iframen(Top siden)
Avatar billede roenving Novice
19. juni 2005 - 11:19 #3
Hvornår skal det ske ?-)

-- når iframen loader, når der gøres et-eller-andet bestemt, eller ...
Avatar billede henrik_bs Nybegynder
19. juni 2005 - 11:34 #4
når jeg trykker på en knap på siden i iframen, skal den flytte items.
Avatar billede roenving Novice
19. juni 2005 - 11:47 #5
Okay, så f.eks. sådan (i iframen !-)

<script type="text/javascript">
function moveOpts(f){
  var sel = parent.document.getElementById('selBoks');//her sakl du rette til det id, du giver modtageren !o]
  var opts = f.minSelect.options;
  for(i=0;opts.length>i;i++){
    sel.options[i] = new Option(opts[i].text,opts[i].value);
  }
</script>

-- og så f.eks.

<form>
<select name="minSelect" id="minSelect" onchange="">
    <option value="">-- Vælg her --<br>
    <option value="1">1<br>
    <option value="2">2<br>
    <option value="3">3<br>
</select>
<br>
<button onclick="moveOpts(this.form);return false;">Flyt værdier</button>
</form>
Avatar billede henrik_bs Nybegynder
19. juni 2005 - 13:37 #6
tak for hjælpen.
Jeg har fået det til at virke udfra dit forslag.
Læg et svar og pointene er dine
Avatar billede roenving Novice
19. juni 2005 - 13:39 #7
Velbekomme '-)
Avatar billede roenving Novice
19. juni 2005 - 13:45 #8
-- og tak for point ;~}
Avatar billede henrik_bs Nybegynder
19. juni 2005 - 14:02 #9
Hej igen
Hvis jeg så vil lave funktionaliteten den modsatte vej, hvad skriver jeg så i stedet for "parent" ??
Avatar billede roenving Novice
19. juni 2005 - 14:07 #10
-- så bytter du rundt på start-erklæringerne:

  var sel = f.minSelect;
  var opts = parent.document.getElementById('selBoks').options;//her skal du rette til det id, du giver modtageren !o]