Avatar billede c_s_p Nybegynder
18. juni 2005 - 14:39 Der er 8 kommentarer

Pointer til et specifikt bogstav i en specifik linie

Hej, jeg sidder lidt fast med den her.

Jeg skal lave en pointer, der kan pege på et specifikt bogstav (fx det 4.) i en specifik linie (fx linie 5). Men jeg kan ikke rigtig få den struktueret, så håber I kan hjælpe mig.

På forhånd tak.
Avatar billede arne_v Ekspert
18. juni 2005 - 14:42 #1
pointere peger på noget i memory

linier er noget som normalt eksisterer i filer på disk

kan du forklare lidt mere hvad det er du vil ?
Avatar billede bertelbrander Praktikant
19. juni 2005 - 01:35 #2
Avatar billede c_s_p Nybegynder
19. juni 2005 - 21:57 #3
Det jeg tænker på, er fx hvis man har en highcore placeret i en fil, og man ønsker at pointe til en specifik spillers placering i den og så til et specifikt bogstav i denne spillers navn. Og det skal være ANSI C.

jeg ved ikke om det er muligt, det var mere lige en tanke der strejfede mig, som jeg umiddelbart ikke lige kunne hitte ud af.
Avatar billede arne_v Ekspert
19. juni 2005 - 21:59 #4
du kan læse hele filen op i memory og få en pointer til at pege på det du vil der

eller du kan flytte en fil pointer til det rigtige sted i filen som Bertel snakker om
Avatar billede bertelbrander Praktikant
19. juni 2005 - 23:39 #5
I C hedder funktionen ftell, og man bruger fseek til at finde tilbage til stedet.
Men det er nok lettere at læse hele filen ind i et array, som Arne nævner.
Avatar billede c_s_p Nybegynder
22. juni 2005 - 17:53 #6
Jeg har fundet svar på det. Og skal en af jer have point, så må det bliver bertel for ftell og fseek svaret.
Avatar billede bertelbrander Praktikant
22. juni 2005 - 20:58 #7
Jeg samler ikke på point.
Avatar billede c_s_p Nybegynder
23. juni 2005 - 16:44 #8
Ok, men tak for hjælpen så :-)