Avatar billede westegn Nybegynder
18. juni 2005 - 11:59 Der er 4 kommentarer og
2 løsninger

Lav farvet scroll-bar i iframe?

Hey hardcore experts,
Jeg er selv hardcore rookie og skal have skåret alting ud i pap.

Jeg opererer med to dokumenter. Mit hoveddokument som har en iframe kode (og henter tekstfilen ind), og et tekstdokument med al den tekst som skal stå i min iframe. Jeg ønsker at få en farvet scrollbar på min iframe... hvordan gør jeg?
Prøv at forklare mig i hvilke dokumenter jeg skal gøre hvad og skrive hvilken kode (og hvor)????

tak.. og undskyld jeg er så tungnem...
Avatar billede claus_joergensen Nybegynder
18. juni 2005 - 12:19 #1
1. Det virker kun i IE, og er ikke valid kode
2. Det skal gøres med CSS, sæt en class på din iframe
3. Brug så disse her kommandoer:

scrollbar-3dlight-color
scrollbar-arrow-color
scrollbar-base-color
scrollbar-darkshadow-color
scrollbar-face-color
scrollbar-highlight-color
scrollbar-shadow-color

http://msdn.microsoft.com/workshop/samples/author/dhtml/refs/scrollbarColor.htm
Avatar billede westegn Nybegynder
18. juni 2005 - 16:28 #2
når du skriver jeg skal sætte en class på min iframe hvordan gør jeg så det?

Jeg har en iframe kode der ser sådan ud (hvor skal "class" stå? (det er i hovedfilen du mener og ikke i tekstfilen der bliver hentet ind vel!?):

<iframe src="tekst_calendar.htm" name="iframe" width="400" marginwidth="0" height="300" marginheight="0" align="top" scrolling="auto" style="position:absolute; left:125px; top:100px; z-index:15" allowtransparency="true" frameborder="0"></iframe>
Avatar billede olebole Juniormester
18. juni 2005 - 17:08 #3
<ole>

Det kan du ikke. Koden skal ikke lægges på iframe-elementet, men i dokumentet, der loades i iframe'en. Er dette et .txt-dokument, kan koden derfor ikke bruges  :)

/mvh
</bole>
Avatar billede claus_joergensen Nybegynder
18. juni 2005 - 22:14 #4
oh ja, det er kun til block elementer i samme dokumenter, havde glemt at frames er anderledes :)
Avatar billede westegn Nybegynder
22. juni 2005 - 17:18 #5
okay
Avatar billede le_bon Nybegynder
18. august 2005 - 18:12 #6
westegn > Hvorfor kigger du ikke bare på de udmærkede svar på samme spørgsmål, du fik i http://www.eksperten.dk/spm/622641? - Og så kan du jo passende lukke spørgsmålet samtidig.

c",)