Avatar billede withoutshorts Nybegynder
16. juni 2005 - 10:01 Der er 6 kommentarer

Prob. med post-back i asp.net efter upload af billeder via pop-up

Det drejer sig om en .net løsning hvor der kan oprettes nogle profiler. Når man opretter en profil er der flere felter der er * nødvendige/obligatoriske.

Hvis et eller flere af disse felter ikke bliver udfyldt bliver man bedt om at gå tilbage og udfylde.

Dette fungerer fint, men hvis man uploader et billede (gøres via en pop-up) og igen glemmer nogle af de obligatoriske felter, er alle felter pludselig tomme, når man vender tilbage for at indtaste.
Avatar billede snepnet Nybegynder
18. juni 2005 - 14:32 #1
hej :o)

umiddelbart er det ikke en effekt en standardløsning med HtmlInputFile kontrol har, så det er nok nødvendigt med nogle flere oplysninger herude, men på en eller anden måde mister du tilsyneladende dit state...
laver du f.eks. en Response.Redirect i forbindelse med filupload ell.? (det vil cleare dine andre tekstbokse på siden).

1)
kontrollen af om brugeren har udfyldt de opligatoriske felter - gør du udelukkende det på serveren, eller bruger du valideringskontrollerne ?

2)
hvordan ser den kode ud du kører når der uploades en fil ?

3)
kan du udspecificere hvad du mener med at upload gøres via en pop-up... trykker brugeren på en knap der åbner en ny for, hvor du har et fileinputfield, eller er den popup du henviser til den popup der vises på klienten for valg af fil... eller er det noget helt fjerde ?

mvh
Avatar billede withoutshorts Nybegynder
20. juni 2005 - 10:54 #2
Hej snepnet!
Tak for dit svar. Jeg skal forsøge at uddybe.
ad 1)
Kontrollen foregår udelukkende på serveren. Klassisk APS egentlig.

ad 3) Ja brugeren trykker på en pop-up, hvor der er et fileinput felt. Herefter lukkes pop-up automatisk og værdien overføres via dette script:

<script language="javascript">
        function closew()    {
        updthisbid = window.opener.document.getElementById("bid").value
        window.opener.document.getElementById("fm_billede"+updthisbid+"").value = document.getElementById("bnavn").value;

        window.close();
        }
</script>
Avatar billede snepnet Nybegynder
29. juni 2005 - 20:39 #3
undskyld ventetiden :o(

jeg synes ikke rigtig det du sendte der skulle have noget betydning - det er jo sådan set bare en avanveret måde at lavet sætte en tekststreng i et felt, så jeg tror ikke det er det der gør det... men hvad med det med et redirect? laver du sådan en i koden?

mvh
Avatar billede withoutshorts Nybegynder
01. juli 2005 - 23:07 #4
Næhh, jeg laver ikke noget redirect, hvis felterne ikke er udfyldt korekt kommer en fejl meddelelse, ellers oprettes profil.

Når der ikke er data i de respektive felter der udfyldes fra pop-up vinduet er der ikke problemer, men når de er udfyldt mister jeg al data, hvis et af de andre obligatoriske felter mangler og jeg går tilbage for at rette.

Det er som om den mister focus efter pop-up vindue har været aktiveret.
Avatar billede snepnet Nybegynder
02. juli 2005 - 12:16 #5
kan jeg prøve det online?
... har du eventuelt en messengerkonto, så kan vi lige skrives ved der.
mvh
Avatar billede withoutshorts Nybegynder
05. juli 2005 - 15:28 #6
ja det kan du.

www.bab-egmont.dk/login.aspx

login: sk/sk

Under opret bil, klik på upload billede og submit. Hvis der mangler nogle af de obligatoriske felter er al data væk når man vender tilbage.

(Lad være med at oprette en bil! da sitet kører live.)

messenger: withoutshorts@hotmail.com