Avatar billede tuk Nybegynder
14. juni 2005 - 23:22 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Skrive til <title> med JavaScript uden at åbne nyt vindue?

Hey there

Kan jeg skrive til vinduets title-bar med client-side? Og i givet fald hvordan?
Jeg har luret lidt i DOM'erne, men synes ikke jeg kunne finde nogen reference til den ...

With all due respect ... jeg VED, jeg kan åbne et nyt vindue, og så skrive til den i det nye vindue, men det er ikke det, jeg er interesseret i, så undlad venligst at foreslå det ;-)

Det, jeg gerne vil vide, er, om jeg kan tilgå den på en eller anden måde, EFTER siden er loadet ...

"Nej" (med begrundelse) er et okay svar =)
Avatar billede busschou Praktikant
14. juni 2005 - 23:24 #1
ja kan du ikke bare skrive til document.title?
Avatar billede busschou Praktikant
14. juni 2005 - 23:26 #2
<input type="text" onblur="document.title=this.value">
Avatar billede busschou Praktikant
14. juni 2005 - 23:26 #3
Det virker i alt fald hos mig, så det må være et "ja" :o)
Avatar billede tuk Nybegynder
14. juni 2005 - 23:36 #4
HOLD DA KÆFT ... jeg accepterer omgående og sætter mig hen i hjørnet og skammer mig :-|

TAk :D
Avatar billede barklund Nybegynder
14. juni 2005 - 23:37 #5
Hm, window.title er det vel? Indrømmet, jeg gætter lidt - men det virker mere logisk :)
Avatar billede busschou Praktikant
14. juni 2005 - 23:37 #6
hehe ingen skam, nogen gange er løsningen jo lige for næsen den som er sværest at se :o)
Avatar billede busschou Praktikant
14. juni 2005 - 23:39 #7
barklund >> det virker ikke umiddelbart med window.title hos mig
Avatar billede tuk Nybegynder
14. juni 2005 - 23:40 #8
busschou> True ... nu har jeg sidder og grublet mig gul og grøn over alle mulige obskure workarounds andre steder i koden ... så denne oplagt-hed var smuttet *suk*

Men igen ... takker :)
Avatar billede tuk Nybegynder
15. juni 2005 - 00:03 #9
Og forresten ... så gjorde placeringen af document.title i koden mig opmærksom på en anden kode-detalje, som ikke fungerede ... så alt i alt: 2 plusser for én skammer ... ikke noget dårligt byt ;-)
Avatar billede olebole Juniormester
15. juni 2005 - 01:49 #10
<ole>

title er en property på document-objektet ... ingen fejl i det  :)

tuk >> Ikke fordi, du skal lave noget om - men nu, du selv var inde på det - har du også muligheden med DOM. Du kan altid hente et array af elementer med et specielt tagName: document.getElementsByTagName("title"). Hvis du ydermere ved, der kun er ét, vil det ligge i: document.getElementsByTagName("title")[0] ... altså:

  var tit = document.getElementsByTagName("title")[0];
  alert(tit.text);

Jeg har ikke checket title-property'en specifikt, men jeg går udfra, det er en af de properties på document-objektet, der bortfalder i XHTML ... så når du engang overgår til det, kan du bruge jo DOM-metoden  :)

/mvh
</bole>
Avatar billede tuk Nybegynder
15. juni 2005 - 12:18 #11
olebole> Jeg bøjer mig ærbødig i støvet for uddybningen ... cheers ;-)
Avatar billede olebole Juniormester
16. juni 2005 - 01:45 #12
- det var så lidt ... selv-cheers  ;o)