Avatar billede sierradriver Nybegynder
11. juni 2005 - 12:32 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

update contentPane eller frame

Hey

Sidder og roder med noget Java GUI, og er stødt på et lille problem;

Jeg har nogle JTextFields, som via en lille funktion tilføjes og fjernes til GUIen alt efter hvilket punkt der er valgt i en JComboBox. Det fungerer også helt fint... Bortset fra;

- Den kan engang imellem finde på, ikke at opdatere contentPane ordentligt, sådan at når den har fjernet et af TextFields'ne, så er der stadig en rest tilbage af det på GUI'en.

Hvis man kører GUIen udover skærmens areal og tilbage igen, så forsvinder den lille rest der er tilbage, hvilket beviser at det må være fordi den ikke updates ordentligt eller noget i den stil.

Så, det korte af det lange er, kan man update contentPane?
Avatar billede arne_v Ekspert
11. juni 2005 - 12:35 #1
kalder du repaint ?
Avatar billede _carsten Nybegynder
11. juni 2005 - 12:42 #2
Hvis man tilføjer en komponent/container til en container under runtime, så mosler man rundt containerens layout - det skal derfor valideres igen.

Altså:    panelXXXXX.validate();
Avatar billede sierradriver Nybegynder
11. juni 2005 - 13:47 #3
arne v: repaint funker fint, tak for det

_carsten: prøvede også lige din, men den har ingen umiddelbar effekt.

arne smider du et svar?
Avatar billede arne_v Ekspert
11. juni 2005 - 13:59 #4
ok

carsten plejer nu at have meget styr på den slags så validate virker nok i en
anden kontekst
Avatar billede sierradriver Nybegynder
11. juni 2005 - 14:03 #5
Det gik jeg også ud fra, ville bare lige gøre opmærksom på at jeg ikke kunne få det til at virke i mit tilfælde (om ikke andet så på de måder jeg har prøvet)

Og du får så points fordi repaint gik lige hjem, og kunne bruges i mit tilfælde her :)