Avatar billede skipperbent Nybegynder
09. juni 2005 - 20:49 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Hvordan laver man: side.php?andet_tekst i PHP?

Hej, fandt lige den korrekte kategori, så sætter yderligere 200 dejlige point på spil :)

Jeg er ny til PHP- men kan dog efterhånden ret meget.
Hvad jeg endnu ikke har lært er, hvordan folk bruger samme side (som regel index.php) til at vise forskelligt tekst, bare ved at anvende forskellige kommandoer i titel

f.eks tralalalala.dk/index.php?side=2

**

Har søgt forgæves på Google, håber på et rigtigt godt svar, eftersom det betyder utroligt meget for mig!

På forhånd tak :)

/SkipperBent
www.enetonline.dk
Avatar billede flim Nybegynder
09. juni 2005 - 20:52 #1
Når du er på den side der hedder index.php kan du vælge hvilken tekst der skal vises alt efter hvad du sender med.

Du trækker din variabel ind med en GET-kommando.

Fx:

if ($_GET[side] == 1)
{
  echo 'Vis denne tekst der hører til side 1';
}
elseif ($_GET[side] == 2 )
{
  echo 'Vis tekst der hører til side 2';
}
else
{
  echo 'Du har sendt et sideantal med der ikke findes';
}

På den måde kan nu nøjes med en index.php side, og så alt efter hvad folk sender med kan du vælge hvad der skal vises
Avatar billede ksoren Nybegynder
09. juni 2005 - 20:55 #2
bare husk at index skal angives som en streng

if ($_GET['side'] == 1)
--eller
if ($_GET["side"] == 1)
Avatar billede flim Nybegynder
09. juni 2005 - 20:58 #3
Ja ok...

Det andet virker dog, men det ksoren skriver er mest korrekt, og burde self. skrives sådan
Avatar billede ksoren Nybegynder
09. juni 2005 - 20:59 #4
Og skal man være perfektionist, så er variablen en streng

if ($_GET['side'] == "1")
Avatar billede skipperbent Nybegynder
09. juni 2005 - 21:00 #5
Takker allesammen.. vil lige prøve mig frem > så poster jeg hvis der opstår problemer.. mange tak :)