Avatar billede breaker-animation Nybegynder
09. juni 2005 - 20:30 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Se åbne porte?

Hvordan kan jeg se hvilken porte jeg har åbne? jeg skal nemelig bruge en åben port til mit spil GunZ the duel.
Avatar billede jokkejensen Novice
09. juni 2005 - 20:33 #1
Avatar billede ksoren Nybegynder
09. juni 2005 - 20:58 #2
jokke, jeg ville ellers mene, at de services kun virker, når porten allerede er åben, og ikke ønskes åbnet..
Avatar billede rlundsgaard Nybegynder
09. juni 2005 - 22:38 #3
Hvis du skal scanne dig selv for hvilke porte der er åbne, er nmap det perfekte værktøj.
Det findes her: http://www.insecure.org/nmap/nmap_download.html

Et andet program jeg engang fandt er Process & Port Linker 1.1 kodet af en ung belgier.
Det program viser hvilke programmer du har åbne, og hvilke porte de bruger, vældig smart.
En adresse til dette værktøj er: http://users.pandora.be/ahmadi/other.htm
Håber du kunne bruge min hjælp.

Mvh. Rasmus
Avatar billede steen_hansen Forsker
09. juni 2005 - 22:40 #4
Kigger med
Avatar billede rlundsgaard Nybegynder
09. juni 2005 - 22:40 #5
Men i bund og grund er det nok mest din router du skal have fat i, hvis du skal til at åbne en port.
Avatar billede ksoren Nybegynder
09. juni 2005 - 23:08 #6
Win2k/xp? I en cmd-prompt:

netstat -an

viser hvilke porte der lyttes på.

xp: netstat -ano

viser også process id. tasklist kan foretælle hvilket pid der er tilknyttet dit spil.
Avatar billede rlundsgaard Nybegynder
09. juni 2005 - 23:13 #7
Hvor siger du at man kan se pid, for jeg kan ikke finde det.
Avatar billede ksoren Nybegynder
09. juni 2005 - 23:17 #8
D:\>netstat -ano
Active Connections
  Proto  Local Address          Foreign Address        State          PID

D:\>tasklist
Image Name                  PID Session Name    Session#    Mem Usage
========================= ====== ================ ======== ============
System Idle Process            0                        0        16 K
Avatar billede ksoren Nybegynder
09. juni 2005 - 23:18 #9
i taskmanager skal du i view>select columns for at få vist pid
Avatar billede ksoren Nybegynder
09. juni 2005 - 23:21 #10
netstat -ano | find "LISTEN"

eller hvad LISTENING måtte være oversat til på dansk, for at få et mindre output
Avatar billede rlundsgaard Nybegynder
09. juni 2005 - 23:22 #11
Oh sådan :)
Tak
Avatar billede halifax Nybegynder
10. juni 2005 - 02:18 #12
Kast et blik på Open Ports, freeware
"DiamondCS OpenPorts is a CLI (command line interface/console) tool that allows you to see all open TCP and UDP ports on your system, including the owner process. Using advanced port-to-process mapping technology developed for Port Explorer, OpenPorts is powerful, accurate, and reliable, and results can be displayed in five different styles, allowing for easy interpretation by both scripts and human eyes."
http://www.diamondcs.com.au/openports/

Eller Port Explorer, shareware
"Port Explorer allows you to see all the open ports on your system and what programs own them (called Port to Process mapping). Along with this ability it also has many tools including a packet sniffer, bandwidth throttling and country detection to name just a few. Port Explorer has an intuitive GUI that allows you to quickly see all the network activity your computer is involved in, and thanks to its ease of use is allowing people everywhere to do advanced network activities."
http://www.diamondcs.com.au/portexplorer/
Avatar billede ksoren Nybegynder
10. juni 2005 - 02:21 #13
Hvis det skal være med GUI, så foretrækker jeg tcpview fra sysinternals
http://www.sysinternals.com/Utilities/TcpView.html
Avatar billede rlundsgaard Nybegynder
20. juni 2005 - 19:08 #14
lukke tid?