Avatar billede s0mmer Nybegynder
09. juni 2005 - 13:36 Der er 9 kommentarer

Hvor opretter jeg mappen?

Hey eksp.

Nu er jeg efterhånden ved at være godt træt af den her lille fejl :)
Det er et simpelt script der skal oprette en mappe. Hotellet ligget på en winnt server så alt med rettigheder(chmod) osv. burde være ligegyldigt.
Det ser sådan her ud:

else {
echo "galleri findes IKKE i forvejen";
mkdir("opretmappe");
}

og jeg får følgendefejl:

galleri findes IKKE i forvejen
Warning: mkdir(opretmappe): Permission denied in d:\home\navnpåwebsite\www\test\pictures\sommer\create.php on line 23

og linje 23 er lig med: mkdir("opretmappe");

Er træt af det, så 200 point herfra.
Avatar billede Slettet bruger
09. juni 2005 - 14:12 #1
mkdir("opretmappe", 0777);

Det første er stien til mappen, og det sidste er chmodded
Avatar billede Slettet bruger
09. juni 2005 - 14:12 #2
Selvom du siger at chmod er ligemeget, kan det godt være en idé at prøve =]
Avatar billede necro655 Nybegynder
09. juni 2005 - 14:14 #3
jeg tætter på rettigheds problem

prøv..for sjov..at give "everyone" alle rettigheder til mappen før der hvor du prøver at oprette en mappe.
Avatar billede Slettet bruger
09. juni 2005 - 15:42 #4
Prøv at sætte det sidste parameter på din mkdir, det vil højst sandsynligt virke derefter
Avatar billede s0mmer Nybegynder
09. juni 2005 - 23:46 #5
selvom jeg bruger mkdir("opretmappe", 0777); får jeg samme fejl.. - og jeg kan ikke ændre nogle rettigheder(chmod)
Avatar billede Slettet bruger
10. juni 2005 - 11:03 #6
Måske har du ikke skriverettigheder i parentmappen
Avatar billede ksoren Nybegynder
10. juni 2005 - 11:06 #7
necro er på sporet. Hvis den konto sitet kører under ikke har NTFS rettigheder til at skrive, så kan du køre alle de fuktioner fra php du lyster, du får aldrig adgang
Avatar billede Slettet bruger
10. juni 2005 - 14:22 #8
Han skal jo have rettigheder til serveren, hvis han har købt plads.. derfor s0mmer - prøv at sætte rettighederne til 0777 på mappen "over" 'opretmappe'
Avatar billede s0mmer Nybegynder
11. juni 2005 - 18:04 #9
wicez - som sagt tidligere kan jeg ikke ændre rettighederne til nogle mapper.