Avatar billede thoko Nybegynder
09. juni 2005 - 07:20 Der er 10 kommentarer

Button / image ved onClick i form

I en html-form vil jeg gerne anvende en knap i stedet for et image.
Mit problem er, at image-linien nedenfor fungerer korrekt, mens der ved tryk på "button" ikke sker noget.
Hvad mangler / er der galt i "button"-kodelinien???

<input type="button" value="knap1" onClick="knapvalg(2,0)">
<input type="image" value="knap1" onClick="knapvalg(2,0)">

Funktionen "knapvalg" styrer valg af næste program (formens "action")
Avatar billede busschou Praktikant
09. juni 2005 - 07:27 #1
Jeg kan ikke umiddelbart se hvorfor det ikke virker men
hvis det er en form du submitter hvorfor så ikke benytte type="submit" ?
Avatar billede thoko Nybegynder
09. juni 2005 - 07:49 #2
Jeg kan ikke bruge Submit fordi JSfunktionen styrer, om der skal være action mod program1 eller program2 alt efter om jeg i formen trykker på knap1 eller knap2.
Begge "image"-kodelinierne og funktionen fungerer korrekt.
Det går kun galt, når jeg skifter til "button"-kodelinierne og funktionen
Avatar billede kargo1 Nybegynder
09. juni 2005 - 15:55 #3
Et godt gæt, men kun et gæt:
1) tjek, at din knapvalg-funktion submitter din form, eller
2) prøv med onclick="return knapvalg(2,0)" og forvis dig om, at knapvalg returnerer true, når den skal
Avatar billede skovenborg Nybegynder
09. juni 2005 - 22:45 #4
kunne du ikke lige smide noget mere kode? Bare lige så du illustrerer problemmet - det er jo ret svært, at se fejlen på de to kodelinier. På dem ser der ikke ud til at være noget problem.
Avatar billede psykochicken Nybegynder
10. juni 2005 - 00:59 #5
Hvis det eneste du ændrer er input-type, har du muligvis et script der checker på tagname og type...men som sagt ovenover er det jo en ren gættekonkurrence uden yderligere oplysninger.
Avatar billede roenving Novice
10. juni 2005 - 01:03 #6
Du skal præcis bruge submit som knap-type, da type image og type submit gør præcis det samme, nemlig at submitte formen ...

-- og en onclick på knappen vil blive afviklet før submit-aktionen rammer formen, så det kan du trygt gøre ...

Prøv det !-)

-- og jeg forstår faktisk ikke, at du ikke bare har forsøgt at teste busschous forslag ?-)
Avatar billede busschou Praktikant
08. juli 2005 - 08:28 #7
thoko >> da dette er dit nyeste spørgsmål så skriver jeg her
Er du ikke venlig at lukke dine gamle spørgsmål? I hvert fald dem jeg deltager i, bla http://www.eksperten.dk/spm/604008
Avatar billede busschou Praktikant
08. juli 2005 - 08:33 #8
Avatar billede busschou Praktikant
08. juli 2005 - 08:45 #9
og endda et hvor der er givet svar http://www.eksperten.dk/spm/606506
Avatar billede roenving Novice
08. juli 2005 - 09:27 #10
>>thoko @ 09/06-2005 07:49:57

-- hvad er der galt med at bruge en type submit, som fungerer fuldstændig præcist nøjagtigt som en input type image, som jo er den du siger fungerer !-)