Avatar billede swordfish80 Nybegynder
07. juni 2005 - 12:45 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

diskutions-panel og statusbar

Har jeg ret i, at der ikke findes nogen måde at teste på om brugeren i IE har slået statuslinien til eller om han/hun har slået det panel til der hedder 'Diskuter'

Og nu hvor jeg er igang. Er det mugigt at se hvilken skriftsørrelse brugeren bruger i IE eller eventuel selv stille den?

Og lige en sidste...
Popop vinduer, kan man teste om det er allowed eller ej?

Hmmm det var da vist en farlig masse spørgsmål i en tråde...
sorry
Avatar billede roenving Novice
07. juni 2005 - 13:04 #1
Den sidste er simpel nok, for man forsøger blot at åbne en popup og hvis det giver fejl er der en popupstopper, f.eks.

<script type="text/javascript">
try{
  var win = window.open("about:blank","testWindow");
  var d = win.document;
  d.write("<scr"+"ipt type='text/javascript'>window.onload=function(){self.close();}<\57scr"+"ipt>";
  d.close();
}catch{
  alert('Du har en popupstopper, og visse dele af siden bruger popup-vinduer');
}
</script>

-- at indstille skriftstørrelsen er nemt med css: style="font-size:11px;" !-)

-- de sidste ting tror jeg ikke du umiddelbart har adgang til, men jeg skal ikke forsværge, at man kan tage fat i det activeX-objekt, som IE6 også kan bruges som og derfra hente infoen ...

-- men så skal brugeren først sige ja til at køre 'skadeligt indhold' !o]
Avatar billede swordfish80 Nybegynder
07. juni 2005 - 14:14 #2
tak roenving.

Smider du et svar.

PS. hvis andre skal bruge popup-testen, er den her. der manglede en ) og lidt med exeption-handling i roenvings.

try{
  var win = window.open("about:blank","testWindow");
  var d = win.document;
  d.write("<scr"+"ipt type='text/javascript'>window.onload=function(){self.close();}<\57scr"+"ipt>");
  d.close();
}catch(e){
  alert('Du har en popupstopper, og visse dele af siden bruger popup-vinduer');
}

det du skriver med at tilfå activeX-objecter er det noget du har nogle ekesmpler på?

og med hensyn til om brugeren skal sige ja til det, gælder det også i IE?
Jeg mener afvikler den ikke allerede activX-objecter?
Avatar billede roenving Novice
07. juni 2005 - 14:31 #3
-- næh, jeg har ikke set nogle eksempler på at få fat i det aktive objekt, jeg har kun lige snuset til nogle nyheder i .NET 2.0, hvor man kan instantiere nye web-browsere til brug f.eks. i windows-applikationer !o]

-- og medmindre du har sat dit sikkerheds-niveau til ekstremt lavt (så din computer er åbent som en ladeport for hvemsomhelst !-), vil man få den advarsel, hvis man bruger activeX-objekter, alene Flash-objekter er nok til at udløse den forespørgsel om man vil tillade 'skadeligt indhold' at køre ...

-- og du må meget undskylde, at jeg ikke lige testede den, men bare skrev den ud af hovedet ,-|

-- els velbekomme '-)
Avatar billede swordfish80 Nybegynder
07. juni 2005 - 14:38 #4
nå okay.
Lyder også som om det er ret browser-specifikt, så hvis man har en plan om at sitet skal kunne vises i firefox, er det nok heller ikke en super ide at kaste sig ud i.

Gør ikke noget med de få skønhedsfejl. Ideen var jo god, og det var den jeg skulle bruge :o)
Avatar billede roenving Novice
07. juni 2005 - 14:47 #5
Tak for point ;~}

FireFox kan iøvrigt også godt forstå at bruge activeX-objekter (på windows, forstås !-), men med en anderledes syntaks, så man skal alligevel ud i noget omstændeligt !o]