Avatar billede landish Nybegynder
06. juni 2005 - 08:24 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Age of empires II online problem

Vi er to med et kæmpe problem, synes vi selv. Vi skal spille Age of empires II mod hinanden via nettet. Begge har vi Cybercity som adsl udbyder og begge har vi lavet port forward på de porte, som nu engang skulle ha' med det spil at gøre. Den ene af os kører fra cybercitys boks og videre ud i en router og derfra over i hans maskine. Den anden kører fra cybercitys boks og over i en trådløs switch fra linksys.
Det der sker, er at vi har fundet vores ip adresse via myip.dk. Herefter har vi tjekket om der er hul igennem til hinanden ved at pinge hinanden. Så langt så godt. Herefter prøver vi først at skabe et spil direkte via en ip kobling, men her vises ingen spil hos hinanden, som kan joines. Så har vi prøvet os med Gamespy og her når vi så langt, at spillet starter op hos begge, men efter kort tid meldes der hos den som joiner, at forbindelse ikke kunne oprettes. Begge spil er opdateret til nyeste version og jeg er rimelig overbevist om, at andre spil heller ikke vil virke. Hvor og hvad går galt?
En lille ting som fjernskrivebord har vi heller aldrig fået til at virke!!! Vi er desperate! ;-)
Avatar billede rif1900 Nybegynder
07. juni 2005 - 14:19 #1
www.gambleguide.dk

Så tjerner vi begge noget:)
Avatar billede grantgreen Nybegynder
22. juni 2005 - 19:42 #2
Er det sat op således at jeres cybercity boks ( modem ) forwarter ALLE porte videre til henholdsvis router og trådløs router ?
Avatar billede landish Nybegynder
23. februar 2006 - 18:55 #3
...