Avatar billede dero Nybegynder
03. juni 2005 - 10:50 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Ja/Nej besked, med egen tekst

Hey. Hvordan ser koden ud til en Ja/Nej besked, hvor jeg selv kan bestemme teksten..

Og jeg skal skrive "return false" hvis der bliver trykket Nej, og "return true" hvis de trykker ja...

Tak :-)
Avatar billede fennec Nybegynder
03. juni 2005 - 10:54 #1
window.confirm('Din tekst')

Den returnere selv true eller false, så den bruges gerne sådan:
if(window.confirm('Din tekst'))
  alert('OK')
else
  alert('NOT')
Avatar billede goose Nybegynder
03. juni 2005 - 10:54 #2
Hvis det er "OK" og "Annuller" du mener, så kan du bruge følgende:

<a href="http://www.eksperten.dk" onclick="return confirm('Er du sikker på at du vil besøge eksperten ?');">Besøg Eksperten</A>

/Goose
Avatar billede dero Nybegynder
03. juni 2005 - 11:11 #3
tak...

Ved du også hvordan man laver linje skift og overskrift på boxen?

Jeg har følgene kode, men den virker ikke helt...

MsgBox("Accepter du følgende?" & chr(10) & chr(10) & "1) Billedet du forsøger at uploade er af dig selv, og KUN dig selv.
2) Du er over 18 år.
3) Billedet bliver lagt på nettet til offentlig fremvisning, og du er inforstået med dette.
4) Downloading.dk har fuldstendig råderet over mit billede.
5) Downloading.dk står uden ansvar hvis det viser sig at nogle af betingelserne bliver brudt!
6) Downloading.dk har intet ansvar i tilfælde af misbrug!" & chr(10) & chr(10) & "Mvh Downloading.dk",64, "Betingelser")
Avatar billede fennec Nybegynder
03. juni 2005 - 11:39 #4
Bruger du JavaScript eller VBscript??? For MsgBox er VBScript og det vil jeg anbefale at du holder dig fra som ClientSide script.

Du kan ikke skrive en overskrift i titlebar'en, hvis det er det du tænker på.
\n laver et linje skift:
window.confirm('Din tekst\nOg et linje skift')
Avatar billede dero Nybegynder
03. juni 2005 - 11:48 #5
og.. Thanks... :-)