Avatar billede j.andreasen Nybegynder
02. juni 2005 - 15:17 Der er 12 kommentarer

Maskinen dumper / slukker

Hej
Jeg har en nyformateret win 2000 ram grafikor og hd er prøver med flere forskellige mærker
Det er et dfi board med en Amd 1800 cpu
Lige meget hvad jeg gør så slukker maskinen pludseligt
og laver en mini dump som ser sådan ud

Microsoft (R) Windows Debugger  Version 6.4.0007.2
Copyright (c) Microsoft Corporation. All rights reserved.

Loading Dump File [C:\WINNT\Minidump\Mini060205-01.dmp]
Mini Kernel Dump File: Only registers and stack trace are available

Symbol search path is: *** Invalid ***
****************************************************************************
* Symbol loading may be unreliable without a symbol search path.          *
* Use .symfix to have the debugger choose a symbol path.                  *
* After setting your symbol path, use .reload to refresh symbol locations. *
****************************************************************************
Executable search path is:
*********************************************************************
* Symbols can not be loaded because symbol path is not initialized. *
*                                                                  *
* The Symbol Path can be set by:                                    *
*  using the _NT_SYMBOL_PATH environment variable.                *
*  using the -y <symbol_path> argument when starting the debugger. *
*  using .sympath and .sympath+                                    *
*********************************************************************
Unable to load image ntoskrnl.exe, Win32 error 2
*** WARNING: Unable to verify timestamp for ntoskrnl.exe
*** ERROR: Module load completed but symbols could not be loaded for ntoskrnl.exe
Windows 2000 Kernel Version 2195 (Service Pack 4) UP Free x86 compatible
Kernel base = 0x80400000 PsLoadedModuleList = 0x804814c0
Debug session time: Thu Jun  2 09:20:55.327 2005 (GMT+2)
System Uptime: not available
*********************************************************************
* Symbols can not be loaded because symbol path is not initialized. *
*                                                                  *
* The Symbol Path can be set by:                                    *
*  using the _NT_SYMBOL_PATH environment variable.                *
*  using the -y <symbol_path> argument when starting the debugger. *
*  using .sympath and .sympath+                                    *
*********************************************************************
*******************************************************************************
*                                                                            *
*                        Bugcheck Analysis                                    *
*                                                                            *
*******************************************************************************
Bugcheck code 00000050
Arguments c1412218 00000001 bff0fe50 00000000

ChildEBP RetAddr  Args to Child
WARNING: Stack unwind information not available. Following frames may be wrong.
bc0f331c 00000000 c1412218 00000001 bff0fe50 nt+0x49cf1

WaitForEvent failed

Gode forslag modtages med tak
Avatar billede peet49 Nybegynder
02. juni 2005 - 16:10 #1
Kunne være en opdatering af win. + div. drivere ville hjælpe på det. Det er ofte en gammel grafikkortsdriver, der forårsager det.(eller anden driver til hardware)
Avatar billede j.andreasen Nybegynder
02. juni 2005 - 16:33 #2
Hej lige en mærkelig ting under computeradministration  er det hele undtagen navnet ukendt der er både OS
under nætværk er alt ukendt
Den er altså på nettet :-,
Jørgen
Avatar billede peet49 Nybegynder
02. juni 2005 - 16:45 #3
Fjern mappen minidump i windows, og prøv dig frem med evt. ny driver
Avatar billede serverservice Praktikant
02. juni 2005 - 17:43 #4
Hvis du ikke oplevede nogle fejl under installationen vil jeg tro at det er en ramfejl.
http://www.memtest86.com/memt31a.zip     start install.bat – skriv a – isæt tom diskette og test ved at boote på den
Avatar billede j.andreasen Nybegynder
03. juni 2005 - 07:49 #5
Hej nej der er ikke ram har testet dem :- ( men det er mærkeligt at install på to forskellige diske bliver forskellige
den ene går lige igennnen den anden bliver mærkelig alt er ukendt enheder programmer ja fakisk alt
den er bios opdateret den har alt i opdateringer nyeste driver
kan det være cpu ?? eller bundkort ??
Avatar billede serverservice Praktikant
03. juni 2005 - 10:16 #6
ja det kan det faktisk godt , men synes du skal køre den ramtest igen bare for at se om den skulle genstarte/slukke fra dos af - i det tilfælde er det en hardwarefejl , hvilket jeg osse formoder at det er - kunne godt være cpu eller bundkort.
Du havde ikke problemer under installation?
Avatar billede j.andreasen Nybegynder
03. juni 2005 - 15:33 #7
Hej
Har lige sat andre ram i jeg er sikker på duer
men der fik jeg en fejl i IE der ser sådan her ud
Beskrivelsen for hændelses-id ( 1000 ) i kilden ( Microsoft Internet Explorer ) blev ikke fundet. Den lokale computer har muligvis ikke de nødvendige oplysninger i registreringsdatabasen eller DLL-meddelelsesfiler til at vise meddelelser fra en fjerncomputer. Følgende oplysninger er en iexplore.exe; 6.0.2800.1106; mshtml.dll; 6.0.2800.1498; 0000e417.
Jeg havde ikke problemer med nr2 disk den jeg køre på nu
den første tror jeg er syg=død
test af de ram der var i maskinen ingen problemer
test af de nye ram ingen problemer
Skulle jeg prøve med en ny install med nye ram + et andet grafikort ?
Jeg sender nu fra den dårlige maskine ;-|
Avatar billede j.andreasen Nybegynder
03. juni 2005 - 15:48 #8
Og da jeg lige havde sendt dumpede den igen :-(
har skiftet ram + grafikort og uden netkort til en start
skriver hvordan det går:-)
Avatar billede serverservice Praktikant
03. juni 2005 - 17:59 #9
lad os lige teste harddisken så - Kør en full/advanced test med den tester der passer til din harddisk og meld tilbage:
http://support.wdc.com/download/index.asp#diagutils         Western digital DLG
http://www.hgst.com/hdd/support/download.htm#DFT          HD DFT check via bootdisk
http://www.maxtor.com/en/support/downloads/powermax.htm         Maxtor powermax
http://www.samsung.com/Products/HardDiskDrive/utilities/hutil.htm     Samsung,
http://www.wdc.com/en/products/products.asp?DriveID=8&Lang=1     WD http://www.seagate.com/support/seatools/            Seagate , seatools
Avatar billede j.andreasen Nybegynder
04. juni 2005 - 10:23 #10
Hd Wd ingen fejl
er ved at skifte bundkort
Avatar billede j.andreasen Nybegynder
22. juni 2005 - 20:14 #11
jeg tror det er cpu
andet bundkort ram hd hjalp ikke
er ved at finde anden cpu men det er ikke let
men arbejder stadig men den ;-(
Jørgen
Avatar billede serverservice Praktikant
23. juni 2005 - 12:12 #12
Ja - det er desvæære ret svært at teste software mæssigt om der er fejel på cpu eller bundkort - har efterhånden prøvet en del testere men ingen kan præcist sige hvilken del. så du må forsøge som du gør manuelt, men det lyder sandsynligt at det er cpu.