Avatar billede mightythor Nybegynder
05. april 2001 - 09:45 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Omdøbe / Slette fil ved upload

Hejsa allesammen

Jeg bruger følgende 2 stykker kode til at uploade et billede, det jeg godt kunne tænke mig er at kunne omdøbe billedet under uploadet... Jeg har rodet lidt med det, men har ikke lige kunnet få det til at virke.

Her er koden:

<HTML>
<HEAD>
<TITLE></TITLE>
</HEAD>
<BODY BGCOLOR=\"#FFFFFF\" TEXT=\"#000000\">
<CENTER>
<H2>Billedet der skal tilknyttes ugens tilbud <b>SKAL</b> omdøbes til ugenstilbud.jpg</H2>
<BR><BR>
<FORM METHOD=\"POST\" ENCTYPE=\"multipart/form-data\" ACTION=\"upload.asp\">
<INPUT TYPE=\"FILE\" SIZE=\"60\" NAME=\"file1\">
<BR>
<INPUT TYPE=\"SUBMIT\" VALUE=\"Send\">
</FORM>
</CENTER>
</BODY>
</HTML>

<%
response.buffer = true
%>

<html>
<head>
<title></title>
</head>
<body>
<%
Set Upload = Server.CreateObject(\"Persits.Upload.1\")
Count = Upload.SaveVirtual(\"/billeder\")
%>
<center>
<br><br><br><br><br>
<font size=\"6\">Billedet er afsendt!!</font>
<br><br>
<a href=\"utadmin.asp\">Tilbage til Admin</a>&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;<a href=\"default.htm\">Tilbage til hjemmeside</a>
</center>
</body>
</html>

Jeg prøver lige at forklare lidt mere.

Jeg har et billede der hedder f.eks. bil001.jpg
På nuværende tidspunkt skal dette billede omdøbes til ugenstilbud.jpg FØR jeg sender det med ovenstående kode.

Problemet er at dem der bruger koden ikke ved meget om computere generelt, og som derfor tit får uploadet billeder med forkerte navne, derfor vil jeg gerne have at koden skal omdøbe billedet til ugenstilbud.jpg, uanset hvad billedet hed førhen. Koden skal selvfølgelig kunne overskrive det eksisterende billede.

Håber det hjalp lidt.

Håber nogen kan hjælpe

Mvh
Søren
Avatar billede thegaydog Nybegynder
05. april 2001 - 09:59 #1
Du kan finde billedet på computeren og ømdøbe det..
Det gør jeg og det hjælper...
Avatar billede mightythor Nybegynder
05. april 2001 - 10:22 #2
Det er jo ikke det der er meningen, jeg ved godt at man \'bare\' kan omdøbe billedet, men jeg vil jo ha\' at omdøbningen af filen skal ske automatisk
Avatar billede madrich Nybegynder
08. april 2001 - 11:32 #3
du har jo stated til brugeren af sitet at filnavnet skal være lig ugenstilbud, for at sikre dig at det er tilfældet kan du jo bare sætte en validering ind og tjekke om billednavnet er lig \"ugenstilbud.jpg\", og hvis det ikke er tilfældet, så redirecte brugeren tilbage der hvor man vælger billede, med en eller anden vejledning i hvordan man omdøber filnavne!

ellers kan du jo lave en kollonne i din database, hvor du istedet for at bruge det specifikke navn \"ugenstilbud.jpg\" laver (som jo sikkert skal have noget text med sig) en sammenhæng mellem texten og billednavnet som er blevet uploadet, så er du udenom alt det med at omdøbe filer etc.

det ville i hvert fald sikre dig at brugeren aldrig kommer til at uploade et .gif billede, som så bliver til .jpg eller et .psd til .jpg etc (ulempen ved at omdøbe filnavne blindt), du skal bare sætte en validering ind på om billedet er et af flere (selvvalgte) billedeformater, hvor stort billedet skal være etc.

altså din bedste løsning på problemet ville være at sætte et variabelt billedfilnavn fast på den text der er til billedet og derudfra generere \"ugensTilbud\"

hvis du derudover gerne vil sikre dig at billedet har en bestemt størrelse, så kan det også lade sig gøre!\"
Avatar billede mightythor Nybegynder
08. maj 2001 - 11:12 #4
Fik aldrig dette til at virke