Avatar billede kredefrapuls Nybegynder
01. juni 2005 - 09:34 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

dags dato

det skal lige siges at jeg er nybegynder....

men jeg skal blot bruge en variabel hvori der står dags dato altså i formatete yyyy-mm-dd....

jeg regner ikke med det er noget svært for folk der kender til js, men som sagt jeg er ny gegynder så vis der er lidt forklaring af koden ville det være super!!!!
Avatar billede medions Nybegynder
01. juni 2005 - 09:53 #1
Jeg vil måske gøre sådan her:

current_date = new Date();
current_month = current_date.getMonth();
current_day = current_date.getDay();
current_year = current_date.getYear();
document.write(current_year+"-"+current_month+"-"+current_day);

//>Rune
Avatar billede kredefrapuls Nybegynder
01. juni 2005 - 09:59 #2
den skriver 105-5-3
Avatar billede busschou Praktikant
01. juni 2005 - 11:35 #3
Prøv kigge her...det er et godt begynder sted helt generelt....men der står også en del om date
http://www.w3schools.com/js/js_obj_date.asp
Avatar billede busschou Praktikant
01. juni 2005 - 11:37 #4
Der er jo den sag at getDay returnerer 0-6 for søndag til lørdag, getMonth returnerer 0-11 for januar til december og getYear anbefaler de man benytter getFullYear() istedet
Avatar billede busschou Praktikant
01. juni 2005 - 11:39 #5
<script type="text/javascript">
var d = new Date()
document.write(d.getFullYear())
document.write("-")
document.write(d.getMonth() + 1)
document.write("-")
document.write(d.getDate())
</script>
--
burde vist gøre det
Avatar billede busschou Praktikant
01. juni 2005 - 11:40 #6
Det burde skrive
Hvis du ønsker det skal være
Så skal der kodes lidt mere for det :o)
Avatar billede busschou Praktikant
01. juni 2005 - 11:42 #7
medions >> Det kunne vel næsten ligne at getYear er fra før årtusind skiftet, hvor det var nok at det var 88 i stedet for 1988 og 97 i stedet for 1997,.. men hvor 2005 så bliver til 105 .. hehe det er vel en årtusind bummert iblandt mange ;o)
Avatar billede kredefrapuls Nybegynder
01. juni 2005 - 11:54 #8
nå jeg fandt det sku selv.......
Avatar billede busschou Praktikant
01. juni 2005 - 12:18 #9
kredefrapuls >> Hvad var der så galt med min løsning 11:39:07 ??
Det minste man kan gøre er at lægge sin løsning ud så andre ikke føler du er ligeglad med deres frivillige hjælp! Jeg vil da overveje _ikke_ hjælpe dig mere så