Avatar billede ban_me Nybegynder
30. maj 2005 - 18:09 Der er 1 kommentar

Problemer med counting

Hej

Problem 1:

  counter = counter  - 1
  response.write("#"&counter&"")

Den skal udskrive #(nummer) og ikke #-(nummer)

Problem 2:
Når den går videre til næste side via. min paging starter den forfra med at tælle. Den skal starte hvor den slutte på den forrige side.
Avatar billede mortency Nybegynder
30. maj 2005 - 18:31 #1
'Kan dette hjelpe deg? Bare fyll ut query. Samt hva su skal ha ut.
<%
set RS = Server.CreateObject("ADODB.Recordset")

strSQL = "SELECT COUNT(*) as count FROM messageboard"
RS.Open strSQL, adoCn, 3, 1, &H0001

If RS.RecordCount = 0 Then
    Response.Write "<div class=xptext>Ingen poster er registrert!</div>"
Else

    ShowPage = CInt(Request.QueryString("ShowPage"))
    PageSize = 10'Antall poster som skal vises pr. side.
    RS.PageSize = PageSize

    NumOfPages = RS.PageCount
    If ShowPage < 1 then
            ShowPage = 1
    ElseIf ShowPage > NumOfPages Then
            ShowPage = NumOfPages
    End If

    RS.AbsolutePage = ShowPage

    Response.Write("<b>Beskeder: " & RS.RecordCount & "</b><br>"

    Do While Not RS.EOF and not i = PageSize
        'Her skriver du ut datene du skal ha ut fra databasen.
        RS.MoveNext
    Loop
    %>
    <table width="640" ID="Table3" border="0" cellspacing="0" cellpadding="0">
    <tr>
      <td class="xptextrap" align="middle" height="30">
        <%
        If ShowPage > 1 Then
            Response.Write "<a href=""" & Request.ServerVariables("SCRIPT_NAME") & "?Showpage=" & Showpage - 1 & """> Tilbake</a> - "
        Else
            Response.Write "<font color=silver>Tilbake</font> - "
        End If

        for k=1 to NumOfPages
            if k=ShowPage then
                Response.Write("<font color=silver>" & k & "</font>")
            else
                %>
                <a href="<%=Request.ServerVariables("SCRIPT_NAME")%>?ShowPage=<%=k%>"><%=k%></a>
                <%
            end if
        Next

        If CInt(NumOfPages) <> CInt(ShowPage) Then
            Response.Write " - <a href=""" & Request.ServerVariables("SCRIPT_NAME") & "?Showpage=" & Showpage + 1 & """>Neste</a>"
        Else
            Response.Write " - <font color=silver>Neste</font> "
        End If
        %>
      </td>
    </tr>
    </table>
<%
End if
%>