Avatar billede hoffe Nybegynder
30. maj 2005 - 13:15 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Link i flash

Hej med jer,

Hvordan laver man et link i en banner så uanset hvor man trykkere på banneren så går den til linket?

Håber i kan hjælpe hurtigst muligt.. Takkk :)

Kan i evt. lavet et eks. som jeg kan downloade
Avatar billede foxmulder58 Praktikant
30. maj 2005 - 13:21 #1
Lav et lag øverst og fyld hele området ud med en farve(ligegylldigt hviken farve, dernæst lav det om det alpha color og sæt opaciteten til 0% og lade det hele "track as a button) indsæt nedestående Actionscript på det(natuligvis med en anden URL):

on (release) {
    getURL("http://www.netau.dk", _blank);
}

mvh
mads

PS! ved ikke om det er  den bedste måde at lave det på! men det virker!
Avatar billede foxmulder58 Praktikant
30. maj 2005 - 13:24 #2
Mit eksempel gør ihvertfald at uanset hvor du holder musen over på banneret kan du klikke dig videre på det link som banneret skal føre brugeren hen!!

mvh
Mads

PS! du er også velkommen til at maile banneret (.fla filen) til mig på adressen (jeg har Flash mx & mx 2004:

madss01@student.sd.dk

mvh
Mads
Avatar billede webt Nybegynder
30. maj 2005 - 13:24 #3
Den anden måde og måske lidt lettere er at ha dit banner i et movieclip og så simpelthen smide den on release på movieclippet, ellers giv banner mc'et et instance name fx banner, og så i timeline kan du skrive
banner.onRelease=function() {
//gør noget her fx:
getURL("http://google.dk","_blank");
}

Eks.
http://martin-nielsen.com/exp/banner.swf
http://martin-nielsen.com/exp/banner.fla

Mvh
Martin
Avatar billede gantz Nybegynder
30. maj 2005 - 14:06 #4
Når man laver Flashbannere som til flere forskellige medier, bruger man et tag der hedder "clickTag", så Mediebureauerne kan track'e brugernes IP, og så man ikke indsætter en specifik URL. Derfor kan det være, at du skal lave linket således på din button.

on(release){
    getURL(clickTag, "_blank");
}
Avatar billede hoffe Nybegynder
30. maj 2005 - 14:14 #5
Gantz har du ikke en e-mail som jeg kan sende filen til?

Mads jeg har prøvet at sende til dig men den kan ikke komme igennem
Avatar billede gantz Nybegynder
30. maj 2005 - 14:17 #6
Hey Hoffe, du kan sende den til kaver(at)kaver.dk
Avatar billede hoffe Nybegynder
30. maj 2005 - 14:19 #7
sendt :) og takker
Avatar billede gantz Nybegynder
30. maj 2005 - 14:22 #8
to secs.
Avatar billede foxmulder58 Praktikant
30. maj 2005 - 14:29 #9
Hej Hoffe,

nej jeg havde også skrevet forkert i min adresse den korrekte er:

madss01@student.sdu.dk

Jeg kan se der er andre der tilbyder hjælp og at du har sendt filen til andre....men du er naturligvis stadig velkomen til at maile din ".fla" fil mig.

mvh
Mads
Avatar billede hoffe Nybegynder
30. maj 2005 - 14:53 #10
Tak for hjælpen alle.. gider i lige gøre sådan så i kan få lidt points?
Avatar billede webt Nybegynder
30. maj 2005 - 14:55 #11
Du får lige et svar

Mvh Martin
Avatar billede gantz Nybegynder
30. maj 2005 - 14:56 #12
Jeps,
Avatar billede gantz Nybegynder
30. maj 2005 - 15:00 #13
Takker for points'ne