Avatar billede filia Juniormester
30. maj 2005 - 00:15 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

URL-problem i pdf fra InDesign

Jeg laver en pdf fra et InDesign CS-dokument, men hyperlinket til min hjemmeside virker ikke.
Dvs. for det første åbnes siden som pdf-side og ikke som fuld hjemmeside i browseren/på nettet.
For det andet åbnes den side, som er lavet til at 'fange' brugere, som har for lav version eller slet ingen Flashplayer, selvom denne side automatisk fører videre til startsiden, hvis Flashplaayeren er i orden, hvilket den er.
Det sidste må jeg nok selv rode videre med.
Men hvis den bare ville åbne i browseren og ikke som en pdf-side, så ville jeg da være glad. Hvad gør jeg forkert?
kh. filia
Avatar billede filia Juniormester
30. maj 2005 - 00:18 #1
Jeg kan da lige tilføje, at når jeg fra InDesign klikker på 'go to destination' for det pågældende link, så åbnes siden helt som den skal i browseren, så linket skulle jo være ok.
Avatar billede sbot Praktikant
30. maj 2005 - 11:35 #2
Har du husket at skrive at den skal medtage hyperlinks når du eksportere pdfen?
Avatar billede sbot Praktikant
30. maj 2005 - 12:25 #3
- og så skal du jo eksportere den som html og ikke som pdf
Avatar billede filia Juniormester
30. maj 2005 - 14:30 #4
Jeg har fundet løsningerne, dvs. måske kun delvist:
Det er i preferences i Reader selv (6.0), at man bestemmer, om et hyperlink til en hjemmeside skal åbnes i browseren eller inde i pdf-dokumentet (hvor det/hjemmesiden ser ret dumt ud!).
Så nu virker det ok (også det med Flashplayeren, hvor sitet åbenbart bremses, fordi det ikke åbnes i browseren og åbenbart derved ikke kan få fat i Flashplayeren (?)).

sbot> Hyperlinks er medtaget. Det hele eksporteres til pdf, da det er et InDesign-dokument (en ansøgning), jeg laver, med forskellige links, og ikke en html-fil. Så jeg ved ikke rigtig, hvad du mener?

I hvert fald virker det hele ok nu, men det skyldes jo mine egne indstillinger.
Så spørgsmålet er jo stadig, hvad der sker i modtagerens Reader, det kan jeg åbenbart ikke styre via min egen fil, dvs. InDesign og export-indstillingerne. - - ??
Via preferences (i Adobe Reader 6.0) kan jeg f.eks. også bestemme, om hver side i pdf´en skal åbne for sig/alene eller 'continuous' (med scroll). Også en fin ting for mit dokument, da jeg laver tekst/page-anchors til navigation, men - - - den indstilling følger næppe med heller, dvs. ud af huset. - - ?

Er man simpelthen afhængig af, hvilke indstillinger, modtageren har sat i sit eget program??
kh.
Avatar billede filia Juniormester
18. januar 2010 - 17:52 #5
Jeg lukker hermed spørgsmålet!
Det er jo lidt længe siden, så jeg husker ikke helt problemet længere, men jeg fandt da vist ud af det.
:-)