Avatar billede massman Nybegynder
27. maj 2005 - 22:11 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

variabler fra url til xslt

Findes der en metode til at bruge fx http://site.com/katalog.xml?type=fisk http://site.com/katalog.xml?type=ko osv til noget brugbart? Altså så man tager en værdi fra url'en og bruger til at definere hvad xslt'en skal foretage sig?
Avatar billede massman Nybegynder
27. maj 2005 - 22:12 #1
(og der er selvfølgelig knyttet et xslt til katalog.xml)
Avatar billede janegil Nybegynder
01. juni 2005 - 15:46 #2
Nei, ikke hvis transformasjonen skal foregå i en generell browser. Du kan skriver serverkode, og muligens et skript for IE.
Avatar billede montago Praktikant
15. juni 2005 - 14:26 #3
yup... via javascript...

skal indsættes i din xsl

function getQueryVariable(variable) {
    var query = window.location.search.substring(1);
    var vars = query.split("&")
function getQueryVariable(variable) {
    for(i=0;i<vars.length;i+=2){
        var pair = vars[i].split("=")
        if(pair[0] == variable)
            return pair[1]
            //document.getElementById('text').value = unescape(pair[1])
    }
Avatar billede montago Praktikant
15. juni 2005 - 14:28 #4
hosva :) sårn her... stadig i XSL filen

function getQueryVariable(variable) {
    for(i=0;i<vars.length;i+=2){
        var pair = vars[i].split("=")
        if(pair[0] == variable)
            return pair[1]
    }
Avatar billede Slettet bruger
20. juni 2005 - 12:24 #5
@montago: Giv os lige en URL til et eksempel der virker - det eneste du gør er jo at indsætte scriptet i resultatet af XSLT transformationen. Hvis stylesheetet skal kunne reagere på URL-parametrene, skal de jo bruges *før*...

@massman: Se evt. tidligere spørgsmål om samme problemstilling: http://www.eksperten.dk/spm/623050
Avatar billede montago Praktikant
22. juni 2005 - 21:23 #6
@greystate: Ja okay... kommer jo an på hvornår og hvor man skal bruge det...

Jeg har selv lavet en søgemaskine, som bruger ASP,JS,XML,XSL(T),CSS,ADO(conn)

hvor mit ASP sammen ADO skriver XML'en, udskriver den som content-type:text/xml
sammen med XSL-linket

i min XSL bruger jeg Javascript til at hente søge-ordet fra min søge-form, og putte den ind i form'en igen...

Hvis der skal laves om på XSL filen, skal der bruges ASP/PHP (serverside)
Avatar billede claus_joergensen Nybegynder
22. juni 2005 - 21:30 #7
Bedste måde er:

Serverside kode sender et XML paramentere f.eks. <type>fisk</type>
og så laver du en xsl:if eller switch (findes switch?)

Istedet for at bruge javascript, eller lign. der kan slåes fra, eller ikke er brugervenlig komptatibel.
Avatar billede massman Nybegynder
14. december 2005 - 22:36 #8
lukket