Avatar billede galaxy Nybegynder
27. maj 2005 - 13:51 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

0 foran integer

Jeg henter et tal ud af en for, regner lidt på det og skal så putte det ind igen. problemet er, at hvis tallet nu er under 10 skal der sættes et 0 foran... F.eks. skal 7 returneres som 07.

Om det returneres som tal eller string er ligegyldigt.

month1 = toString(month);
month = '0'+month1;

HVORFOR virker ovenstående f.eks. ikke ?

Har snart leget med så mange løsninger på problemet, at jeg er ved, at blive sindsyg... Måske derfor også blevet blind overfor et svar som måske er ligetil. ;-)
Avatar billede roenving Novice
27. maj 2005 - 13:57 #1
F.eks. en lille funktion:

function twoDigits(num){
  return (num<=9?"0":"") + num;
}

-- og så

month = twoDigits(month);
Avatar billede knudx Nybegynder
27. maj 2005 - 13:59 #2
hvorfor ikke bare

if (month < 10) month = "0" + month;
?
Avatar billede roenving Novice
27. maj 2005 - 14:14 #3
-- jeg har vist det sådan, fordi der ofte er behov for at udføre tingen en hel del gange i koden, men man kan også bruge den direkte !-)
Avatar billede galaxy Nybegynder
27. maj 2005 - 14:48 #4
Fatter hat. Synes jeg har prøvet Knudx's metode mange gange, men åbenbart ikke, hehe.

Begge virker fint, så hvis i lige lægger svar får i en deler. ;)

Men hvorfor virker min egen metode ikke ?
Avatar billede roenving Novice
27. maj 2005 - 14:52 #5
Hvad er toString ?-)

-- velbekomme '-)
Avatar billede olebole Juniormester
28. maj 2005 - 02:28 #6
<ole>

toString() er en rigtig dårlig idé, da det vist er en funktion, der overskriver JavaScripts indbyggede funktion af samme navn (oversætter formodentligt et tal til et måneds-navn)  ;o)

galaxy >> Kald hellere din toString-funktion monthToString eller noget andet ... bare ikke toString  :)

/mvh
</bole>
Avatar billede roenving Novice
28. maj 2005 - 02:33 #7
Men den indbyggede funktion er en metode på et objekt, ikke en statisk funktion ...

-- så skrevet uden andet afleverer den bare over-objekt-typen (da den jo regner med, at det er på window-objektet, den udføres !-)
Avatar billede galaxy Nybegynder
30. maj 2005 - 08:47 #8
Det er nu den indbyggede toString() jeg kalder. Troede at jeg kunne få nullet foran ved, at lave dato'en om til string.
Avatar billede roenving Novice
30. maj 2005 - 12:30 #9
Tak for point ;~}