Avatar billede mjula Nybegynder
04. april 2001 - 15:56 Der er 23 kommentarer og
1 løsning

HTTP ERROR

Jeg ville høre om nogle havde et script, som de ville dele med mig :o)
Hvis man besøger www.domaine.dk/fdsf
og den mappe/side ikke eksistere, så vil jeg gerne lave en (Siden findes ikke) SELV!
Kan i hjælpe???
Avatar billede Thomas Nybegynder
04. april 2001 - 15:59 #1
Du skal bruge Apache og .htaccess, så er det hurtigt at løse.
Avatar billede nicolair Nybegynder
04. april 2001 - 15:59 #2
ja
Avatar billede mortenfn Nybegynder
04. april 2001 - 16:00 #3
har du egen server?

kan du bruge .htaccess på webstedet?
Avatar billede nicolair Nybegynder
04. april 2001 - 16:00 #4
nej ..... jeg ville bare sige noget pis/sjov! ses
Avatar billede mjula Nybegynder
04. april 2001 - 16:00 #5
ok! Hvordan gør jeg med HTACCESS???
Avatar billede mjula Nybegynder
04. april 2001 - 16:00 #6
JA jeg kan bruge Htaccess
Avatar billede Thomas Nybegynder
04. april 2001 - 16:01 #7
Opret en .htaccess fil i roden med følgende indhold (eksempel):

ErrorDocument 401 /fejl.php
ErrorDocument 403 /fejl.php
ErrorDocument 404 /fejl.php
ErrorDocument 500 /fejl.php

I roden har du så også fejl.php liggende, som så viser din fejlside, let og elegant (o:
Avatar billede mjula Nybegynder
04. april 2001 - 16:02 #8
Så min htaccess ser således ud:

ErrorDocument 401 /fejl.php
ErrorDocument 403 /fejl.php
ErrorDocument 404 /fejl.php
ErrorDocument 500 /fejl.php

Avatar billede mortenfn Nybegynder
04. april 2001 - 16:02 #9
ErrorDocument 404 \"Siden findes ikke\"
Avatar billede Thomas Nybegynder
04. april 2001 - 16:04 #10
Ved en 401 fejl henvises så automatisk til /fejl.php (som er et script i roden), og ligeledes med de andre fejlkoder.
Avatar billede Thomas Nybegynder
04. april 2001 - 16:04 #11
Du kan også lave flere fejlsider, det er jo op til dig selv (o:
Avatar billede mortenfn Nybegynder
04. april 2001 - 16:07 #12
IE kan undertrykke fejl 404 så IE viser sin egen side
Avatar billede Thomas Nybegynder
04. april 2001 - 16:08 #13
IE viser ikke sin egen fejlside, hvis der er et errordocument til den - errordocument er jo netop lavet for at vise et andet dokument/side istedet for den fejl som browseren eller serveren selv kommer med.
Avatar billede mortenfn Nybegynder
04. april 2001 - 16:10 #14
OK
igen lært noget - så skal jeg finde en fejl - øv

;o)
Avatar billede mjula Nybegynder
04. april 2001 - 16:15 #15
Hvad hedder den her fejl???

Forbidden
You don\'t have permission to access / on this server.

--------------------------------------------------------------------------------

Apache/1.3.12 Server at www.c-strike.dk Port 80
Avatar billede mortenfn Nybegynder
04. april 2001 - 16:17 #16
Forbidden
You don\'t have permission to access /admin/ on this server.

Additionally, a 500 Internal Server Error error was encountered while trying to use an ErrorDocument to handle the request.

--------------------------------------------------------------------------------

Apache/1.3.19 Server at www.thorsnet.dk Port 80
Avatar billede Thomas Nybegynder
04. april 2001 - 16:19 #17
Noget kunne tyde på, at det script din .htaccess kalder indeholder en fejl!
500 er som der står, en Internal Server error... prøv fx. at lade den kalde en html side, så kan du se at det er scriptet der er fejl i!

Med ovenstående sider, skulle du kunne gå ind på din server og skrive et eller andet tilfældigt og få en fejlside frem - men kommer der istedet en internal server error, så ved du med sikkerhed at det er dit script der indeholder en fejl!
Avatar billede Thomas Nybegynder
04. april 2001 - 16:23 #18
mortenfn ->

Har måske set en løsning på dit problem... IE har rent faktisk en fejl... he..

Problems with MSIE 5
The recently released version 5 of Microsoft\'s Internet Explorer has some new \"features\" which may affect sites.
The first new \"feature\" is that MSIE 5 may replace a site\'s own error messages with its in-built error pages. This occurs if the error page from the site is less than a particular size. For most errors, this is 512 bytes. If the error page from the site is more than 512 bytes, MSIE 5 will display the site\'s error message, otherwise it will not display it. For a few statuses (403, 405 and 410), the cut-off size is 256. The solution to this problem is to ensure that all error pages are greater than 512 bytes. However note that most of Apache\'s built in error messages will be lesss than 512 bytes, so the only way to ensure that viewers see the site\'s real error pages is to use ErrorDocument. Microsoft explain how to use the registry or IE\'s options to turn off this \"feature\".

Avatar billede mortenfn Nybegynder
04. april 2001 - 16:27 #19
\"fejlen\" er ikke rettet med 5.5 - hvorfor mon?
Avatar billede mortenfn Nybegynder
04. april 2001 - 16:28 #20
mine fejl vises altid i natscape
Avatar billede Thomas Nybegynder
04. april 2001 - 16:38 #21
Skummelt at de mikro$nøfter altid skal være på tværs....
Avatar billede iss Novice
04. april 2001 - 18:56 #22
I IE skal man slå \"show friedly error messages\" fra for at ser personline fejl-sider.

Mener jeg har lavet en toturial der ligger sammen med min fejl side genrator, som ligger her:
http://www.scaninvestor.com/PHPsource/Download.phtml?File=ErrorBot.zip
Avatar billede mortenfn Nybegynder
04. april 2001 - 19:20 #23
iss-> linket virker ikke
Avatar billede iss Novice
04. april 2001 - 20:19 #24
Hmmm, det gør det her....