Avatar billede madsnordskov Nybegynder
29. oktober 1999 - 13:30 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Relativ størrelse af vindue

Kan man sætte f.eks. height i et popu-vindue til en relativ størrelse efter indholdet...??

jeg har prøvet height=* men det virker ikke.
Avatar billede jay Nybegynder
29. oktober 1999 - 13:35 #1
Avatar billede madsnordskov Nybegynder
29. oktober 1999 - 13:38 #2
Det jeg mener er om man kan sætte f.eks. width=300 og height=*

... altså så popupvinduets højde ændrer sig alt efter indholdet på siden, der popper op (indholdet er nemlig dynamisk)
Avatar billede krogstrup Nybegynder
29. oktober 1999 - 13:49 #3
Det tror jeg ikke kan lade sig gøre :(
Avatar billede jay Nybegynder
29. oktober 1999 - 14:01 #4
prøv bare at udelade height, det virker med billeder.
Avatar billede madsnordskov Nybegynder
29. oktober 1999 - 14:05 #5
nope, så får jeg bare et meget højt vindue.
Avatar billede skjoldby Nybegynder
29. oktober 1999 - 14:06 #6
Nej det kan du ikke. Du skal enten give en specifik højde/bredde eller også ingen. Du kan måske lave et script der laver et vindue i en specifik bredde. I hvert link sætter du så en variabel højde som du sender til funktionen. Er du med?

Sådan:

function nytVindue(hojde){
Vindue=window.open('html-dok.htm', 'Navn', 'width=200,height=hojde')
}

<A HREF="java script:nytVindue(300)">Ny side!!</A>
<A HREF="java script:nytVindue(450)">Ny anden side!!</A>

etc.
Avatar billede webprinsen Nybegynder
30. oktober 1999 - 18:26 #7
Skjolbys eksempel vil du sikkert få svært ved at få til at virke, da højde variablen ikke kan sættes ind på den måde, prøv istedet med dette:

<SCRIPT LANGUAGE="JavaScript" TYPE="Text/JavaScript">
<!--
function my_win(url,brede,hoejde){
window.open(url,"_blank","width=" + brede + ",height=" + hoejde);
}
// -->
</SCRIPT>

<A HREF="java script:my_win('test1.htm','120','100')">&gt;&gt;TRYK HER&lt;&lt;</A><P>

<A HREF="java script:my_win('test2.htm','400','100')">&gt;&gt;TRYK HER&lt;&lt;</A>

Her kan du både stille højde og brede på popup vinduet.
Avatar billede webprinsen Nybegynder
30. oktober 1999 - 18:27 #8
Skjolbys eksempel vil du sikkert få svært ved at få til at virke, da højde variablen ikke kan sættes ind på den måde, prøv i stedet med dette:

<SCRIPT LANGUAGE="JavaScript" TYPE="Text/JavaScript">
<!--
function my_win(url,brede,hoejde){
window.open(url,"_blank","width=" + brede + ",height=" + hoejde);
}
// -->
</SCRIPT>

<A HREF="java script:my_win('test1.htm','120','100')">&gt;&gt;TRYK HER&lt;&lt;</A><P>

<A HREF="java script:my_win('test2.htm','400','100')">&gt;&gt;TRYK HER&lt;&lt;</A>

Her kan du både stille højde og brede på popup vinduet.