Avatar billede madd Nybegynder
27. maj 2005 - 06:19 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

htaccess: hvis fil eller dir ikke findes, kig i andet bibliotek

Hejsa,

Jeg vil gerne have følgende til at udspille sig:

Hvis filnavn ikke findes i nuværende bibliotek, så led i andet bibliotek - findes det ikke her, meld 404 tilbage.

Altså, lad os sige brugeren går ind på (/documentroot er topmappe i webscope):

/documentroot/foo
.. som ikke findes, derfor prøves:
/nonwebscopemappe/foo
.. findes den, vises det - ellers sendes 404

Jeg har forsøgt mig med:

RewriteCond  %{REQUEST_FILENAME} !-f
RewriteCond  %{REQUEST_FILENAME} !-d
RewriteCond  %{REQUEST_URI} (.*) [NC]
RewriteRule  ^(.*) /nonwebscope/%1

.. uden held. Den tjekker fint nok om hvorvidt filen eksisterer eller ej, men melder 501 Internal Server Error hvis filen ikke eksisterer. Kigger jeg i log-filen får jeg flg.:

mod_rewrite: maximum number of internal redirects reached. Assuming configuration error. Use 'RewriteOptions MaxRedirects' to increase the limit if neccessary.

Hvad gør jeg galt? :-)

/mattias
Avatar billede sukos Juniormester
27. maj 2005 - 08:49 #1
Virker nu fint hos mig! :O)

Vil tro dit problem er at du vil bruge et dir som der ikke er lavet noget Alias til
Avatar billede sukos Juniormester
27. maj 2005 - 08:52 #2
Den her

RewriteCond  %{REQUEST_FILENAME} !-f
RewriteCond  %{REQUEST_FILENAME} !-d
RewriteCond  %{REQUEST_URI} (.*) [NC]
RewriteRule  ^(.*) /dir2/%1

RewriteRule  ^(.+)  -  [PT]

virker også, når filen ligger i et dir som der er lavet et Alias til
Avatar billede sukos Juniormester
27. maj 2005 - 08:52 #3
http://httpd.apache.org/docs/misc/rewriteguide.html
"Search pages in more than one directory"
Avatar billede sukos Juniormester
27. maj 2005 - 08:58 #4
Ahh, nej, nu fjernede jeg lige filen!
Og så får jeg også error'en!
Avatar billede madd Nybegynder
27. maj 2005 - 12:10 #5
Jeg har også prøvet Apache's guide - den virker ligeledes ikke.

Kan det skyldes at /nonwebscope/ ikke er en relativ path i forhold til filen, men f.eks. /var/www/foo ? Jeg har læse-rettigheder i biblioteket.

/mattias
Avatar billede madd Nybegynder
27. maj 2005 - 12:37 #6
Yes - det var mere eller mindre det. Jeg har lokaliseret fejlen - det var at jeg prøvede at sætte RewriteRule'en pr. directory - dvs. i .htaccess og ikke i f.eks. min VirtualHost, jeg kunne derfor ikke få lov til at tage en absolut sti. Det virker mere eller mindre i en VH.

/mattias
Avatar billede sukos Juniormester
27. maj 2005 - 14:30 #7
Ok!