Avatar billede janorakel Nybegynder
26. maj 2005 - 21:29 Der er 17 kommentarer og
2 løsninger

ASP til PHP - hvordan

Hej Eksperter
Jeg har fået en ingeniør til, at lave noget hardware, som skal styres over et webinterface. Ingeniøren er ikke så god til PHP men kender ASP supergodt og han har lavet en MSSQL-database til formålet. Jeg vil bare gerne have programmeret ASP-siderne om til PHP og have lavet MySQL som databasen bag. Hvordan får jeg hurtigst muligt lavet siderne om til PHP uden, at skulle skrive det hele om?
Jeg har kigget lidt på nogle convertere, men virker de 100%.
Alternativet er, at jeg skal finde en programmør som kan lave det hele for billige penge.
Avatar billede angam Nybegynder
26. maj 2005 - 21:31 #1
Det sidste alternativ er klart det bedste af de to. Convertere kan grov-konvertere, men heller ikke mere - der skal et menneske igennem hele koden bagefter alligevel.
Avatar billede janorakel Nybegynder
26. maj 2005 - 21:35 #2
Hmm, der er vel omkring 1500 linier i alt og der skal programmeres ca. 3000 linier mere. Hvad vil sådan noget arbejde koste?
Avatar billede arne_v Ekspert
26. maj 2005 - 21:36 #3
selvom konverterne virker så er den konverterede kode sikkert noget slam som
ikke er til at vedligeholde

hvis du selv kan PHP tror jeg sagtens at du kan konvertere det - det er såmænd
ikek så svært - det tager bare lidt tid

dit største problem er nok hvordan det hardware interfaces - hvis han bruger
et eller andet ActiveX komponent som er nemt at integrere i ASP så kan du
godt få problemer i PHP - jeg synes at du skulle bore lidt i det
Avatar billede janorakel Nybegynder
26. maj 2005 - 21:45 #4
Der er ikke noget activeX komponent. Hardwaren sender alm. input via en asp-side, som så sender det hele i databasen. Ligesom man skriver i et tekstfelt på et website.
Det skulle være ret simpelt, som han beskriver det.
Jeg kunne godt tage mig af det, men jeg har ikke tid.
Avatar billede janorakel Nybegynder
26. maj 2005 - 21:47 #5
Eller rettere sagt  -  jeg vil nok være meeeeget lang tid om det.
Avatar billede angam Nybegynder
26. maj 2005 - 21:51 #6
Det er svært at estimere om tiden (og dermed prisen) for sådan en opgave - ikke mindst for os der ikke har set siderne overhovedet. Det er iøvrigt heller ikke den rette kategori for dette, så det undlader jeg helt at forsøge på.

Men som du beskriver det, så er det "barnemad" for en nogenlunde php-programmør - jeg frygtede også at der var nogle COM-objecter eller lignende der skulle integreres, men hvis det er ren web-trafik / http-trafik, bør det ikke tage alverdens tid.
Avatar billede janorakel Nybegynder
26. maj 2005 - 21:52 #7
Hardwaren sender små 8 bit strenge via GPRS
Avatar billede janorakel Nybegynder
26. maj 2005 - 21:53 #8
Ok, jeg vil sammenfatte det hele og opsætte det i en anden kategori.
Avatar billede janorakel Nybegynder
26. maj 2005 - 21:54 #9
Smider I ikke et svar for hjælpen?
Avatar billede angam Nybegynder
26. maj 2005 - 21:55 #10
Det var skam så lidt (meget lidt endda :-) - held og lykke
Avatar billede janorakel Nybegynder
26. maj 2005 - 21:56 #11
arne_v
Avatar billede arne_v Ekspert
26. maj 2005 - 21:58 #12
ASP med ADO -> PHO med mysql burde være rimeligt regulært

4500 linier er selvfølgelig lidt, men noget nede i 10-25 timer
må kunne gøre det

og du behøver ikke dyr specialist

[alt baseret på at det er lige ud af landevejen kode]
Avatar billede arne_v Ekspert
26. maj 2005 - 21:58 #13
svar
Avatar billede janorakel Nybegynder
26. maj 2005 - 22:09 #14
Hmm, det er med ADO - hvad er PHO?
Avatar billede arne_v Ekspert
26. maj 2005 - 22:13 #15
slag fejl

PHP med mysql
Avatar billede janorakel Nybegynder
26. maj 2005 - 22:16 #16
ahh, jeg troede lige jeg havde fundet noget om pho på google - hehe.

Mange tak for hjælpen!
Avatar billede janorakel Nybegynder
26. maj 2005 - 22:17 #17
Hvad koster en gennemsnitsprogrammør i timen? Ca...
Avatar billede arne_v Ekspert
26. maj 2005 - 22:26 #18
Hvis du ringer til et af de meget kendte konsulent huse vil de nok
tage 1200-1400 kr./timen, du bør kunne få en super god freelancer til
500-600 kr. i timen, og jeg tror at du kan få en udmærket studerende
til 200-250 kr. i timen
Avatar billede janorakel Nybegynder
26. maj 2005 - 22:29 #19
Ok, mange tak for hjælpen!