Avatar billede dm0108 Nybegynder
25. maj 2005 - 10:44 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

formatering af kolonne

Jeg har konverteret nogle data fra en paradox database via ascii til en access database.
Det har betydet at i nogle kolonner som er sat til at have en decimal lige pludselig et meget stort antal decimaler på nogen af felterne i kolonnerne. De felter vil jeg gerne have kogt ned til 2 decimaler.

Jeg har prøvet at ændre antal decimaler i tabeldesignet uden held.

Håber på et hurtigt svar.
Avatar billede terry Ekspert
25. maj 2005 - 11:28 #1
the decimalPlaces property only effect the number of deciamls shown NOT the number in the table.

You should be able to alter this proeprty to display fewer decimals, or you could try using the format paramater
Avatar billede kabbak Professor
25. maj 2005 - 11:56 #2
i tabeldesign vælg formatet Fast og 2 decimaler
Avatar billede Slettet bruger
25. maj 2005 - 13:00 #3
Format([DitFelt];"Fast")
Avatar billede dm0108 Nybegynder
27. maj 2005 - 11:27 #4
Kabbak jeg ændrede formatet til reelt tal og decimalerne til 2 og så virkede det. Så send et svar.
Avatar billede kabbak Professor
28. maj 2005 - 08:39 #5
et svar