Avatar billede jamaica Nybegynder
24. maj 2005 - 15:25 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

HttpWebRequest og danske bogstaver

System.Net.HttpWebRequest req = (HttpWebRequest)WebRequest.Create(URI);

req.ContentType = "text/xml";
req.Method = "POST";

StreamWriter myWriter = new StreamWriter( req.GetRequestStream() );
myWriter.Write( Parameters );
myWriter.Close ();

Den kode ødelægger totalt danske bogstaver "ø" bliver til "ø" og "æ" bliver til "æ"
Xml dokumentet er godt nok for hvis jeg skriver det ud viser Internet Explorer det fint med danske bogstaver og vælger Unicode som tegnsæt.

Xmldokumentet bliver lavet følgende:

XmlDocument dok = new XmlDocument();
XmlDeclaration decl = dok.CreateXmlDeclaration("1.0", "ISO-8859-1", "");
dok.InsertBefore(decl, dok.DocumentElement);

Modtager enden fejler ikke noget fordi hvis jeg gør det samme via Perl med LWP::Request kommer de danske bogstaver perfekt igennem.
Avatar billede arne_v Ekspert
24. maj 2005 - 15:28 #1
StreamWriter myWriter = new StreamWriter( req.GetRequestStream(), Encoding.Default );
Avatar billede jamaica Nybegynder
24. maj 2005 - 16:59 #2
Ja men så får jeg samme problem igen hvis jeg vil sende ikke-nordiske bogstaver.
Avatar billede arne_v Ekspert
24. maj 2005 - 17:06 #3
Encoding.Default = "ISO-8859-1"
Encoding.UTF8 eller ingenting = "UTF8"

hvis det i den anden ende forventer ISO-8859-1 så er du nødt til at sende
ISO-8859-1 og du kan ikke sende tegn som ikke er i ISO-8859-1

hvis det i den anden ende forventer UTF-8 så er du nødt til at sende
UTF-8 og du kan sende alle unicode tegn

men du kan ikke begge dele
Avatar billede jamaica Nybegynder
24. maj 2005 - 18:10 #4
Ok det har du selvfølgelig ret i. Jeg må bare tvinge dem til at skifte til UTF-16 så skulle problemerne være løst indtil vi skal bruge traditionel kinesisk :)

Hvordan accepterer man svar i dette system?
Avatar billede arne_v Ekspert
24. maj 2005 - 18:24 #5
jeg ligger et svar