Avatar billede lurmig Nybegynder
24. maj 2005 - 00:21 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

2 scripts der ikke virker sammen!

Hej!

På min side har jeg en drop down menu og en anden mouseover effekt (begge javascript)

Jeg startede med at have en drop down menu der virkede perfekt, jeg begyndte så at rode med noget andet javascript.
Jeg ville gerne have, at der kom et vindue op, når jeg holder musen over "Profile", så jeg hentede et script der gjorde det ønskede (http://www.dynamicdrive.com/dynamicindex4/imagetooltip.htm), den virker i øvrigt fint.
Men da jeg havde smidt det script op på siden, så holdt drop down menuen op med at virke, så der må altså være en eller anden konflikt!

Problemet er at jeg meget gerne vil beholde begge ting på siden.
Er det noget I kan løse herinde?

Link til siden med problemet: http://sfs.lurmig.dk/sofficers.php

Håber meget I vil tage jer tid til at hjælpe mig!

Mvh
Christian
Avatar billede roenving Novice
24. maj 2005 - 01:56 #1
Garanteret den klassiske med at du har to forekomster af onload ...

-- i dit indsatte script er der med garanti en linje, som ligner denne:

(window.)onload = etEllerAndet;

-- i Rod Morelos script har du linjen:

onload = function()

-- hvilket betyder, at den anden linje slettes, så det du skal gøre er at indsætte det etEllerAndet-kald i den onload, som er i det andet script:

onload = function()
{
  etEllerAndet();

//resten af scriptet !-)
Avatar billede lurmig Nybegynder
24. maj 2005 - 12:27 #2
Hmm.. er det noget du gider ordne for mig? for jeg fatter nada af javascript :S
Avatar billede psykochicken Nybegynder
25. maj 2005 - 22:26 #3
Husk her får du hjælp til selvhjælp. Gør roenving siger - det er ikke så svært:
I dit menu-script tilføjer du initTip(); - her:
onload = function()
  {
    initTip();
    slidemenu.init();
    /*

i scriptet fra DynamicDrive finder du sætningen
window.onload = initTip;
og sletter den.

Thats it :)
Avatar billede lurmig Nybegynder
27. maj 2005 - 01:37 #4
Tak for hjælpen gutter! Nu virker det :)
Avatar billede psykochicken Nybegynder
04. juni 2005 - 01:17 #5
lurmig >> når nu du har fået hjælp, ville det vel være rimeligt at smide nogen point til roenving for løsningen ;)
Avatar billede roenving Novice
04. juni 2005 - 11:44 #6
Så må jeg jo give ham chancen derfor !-)

Velbekomme '-)
Avatar billede lurmig Nybegynder
22. juni 2005 - 19:07 #7
Således er det gjort :)

Igen tak for hjælpen!
Avatar billede roenving Novice
23. juni 2005 - 13:21 #8
-- og jeg takker for point ;~}