Avatar billede flol Nybegynder
23. maj 2005 - 14:32 Der er 1 kommentar og
1 løsning

bruger profil

hey jeg er ved at lave et bruger system eller det vil siger jeg er færdig det eneste der mangler er at man skal kunne se de forskællige brugers profil hvordan gør jeg det ?
Avatar billede alizweb Nybegynder
23. maj 2005 - 15:37 #1
Det kommer jo an på hvordan du har lavet resten af systemet.
Lad osv sige at du har følgende tabel i din database:

tabellen "brugere".
ID  brugernavn    info
-------------------------------
1  | admin      | Jeg er admin
2  | usr1        | Jeg er en bruger
3  | usr2        | Jeg er en bruger
4  | usr3        | Jeg er en bruger

man kunne så f.eks gøre således.

profil.php?bruger=et brugernavn

en mysql løkke der viser info parten ved det brugernavn der står i $bruger variablen oppe i querystring (adressebar) kunne se således ud:

<?PHP
$sql = "SELECT info FROM brugere WHERE brugernavn = '$_GET[bruger]' limit 1";
$result = mysql_query($sql);
while($row = mysql_fetch_array($result)) {
    echo $row[info];
}
?>

Men det kan jo laves på mange slags måder, og det skal selfølgelig passe til den kode du allerede har skrevet, så derfor forstår jeg heller ikke helt hvorfor det skulle være et problem at trække lidt mere data ud, når du allerede har skrevet et helt system.

Mvh. Rasmus
Avatar billede nizo Nybegynder
24. maj 2005 - 15:31 #2
Eller!

Lav det til et ID.. Saa er man fri for det der limit lort..

profiler.php?id=(et-id)

<?
$result = mysql_query("SELECT brugernavn FROM brugere WHERE brugernavn = '$_GET[id]'");
while($row = mysql_fetch_array($result)) {
    echo $row[brugernavn];
}
?>

Hvis du saa skriver: profiler.php?id=1 saa finder den, i databasen, den bruger med det id, som er 1..