Avatar billede chops Nybegynder
23. maj 2005 - 09:14 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Mister CSS-kontrol

Hej

Jeg har lige uploadet en lille test side:

http://www.chops.dk/css

Her er der 3 links som bliver styret af et eksternt stylesheet.
Når jeg klikker på et link forsvinder css-kontrollen. Meget underligt. Synes jeg plejer at gøre det sådanne.

Bruger Golive CS. Har oprettet et eksternt stylesheet og linket alle tre sider til det.

Det virker fint i prewieveren og også nogle gange online.

Anybody?? På forhånd tak ...
Avatar billede skater Nybegynder
23. maj 2005 - 09:41 #1
Kan det ikke skyldes, at du kun definerer styles for a:link og a:hover? Og ikke for a:visited og a:active?

Check mere her:
http://www.w3schools.com/css/css_pseudo_classes.asp for rækkefølgen mv.
Avatar billede chops Nybegynder
23. maj 2005 - 10:27 #2
Hej Skater - Nu har jeg oprettet syles for visited og active også. Og det virker. Dog mister den hoover-funktionen efter et link er blevet klikket på 1. gang??

Her er min css-defination:

body {}
p {}
td {}
a:link { color: #999; font-size: 10px; font-family: Verdana, Arial,
Helvetica, sans-serif; text-decoration: none }
a:hover { color: #cf3; font-size: 10px; font-family: Verdana, Arial,
Helvetica, sans-serif; text-decoration: none }
a:visited { color: #999; font-size: 10px; font-family: Verdana, Arial,
Helvetica, sans-serif; text-decoration: none }
a:active { color: #cf3; font-size: 10px; font-family: Verdana, Arial,
Helvetica, sans-serif; text-decoration: none }

På forhånd tak
Avatar billede ak17 Nybegynder
23. maj 2005 - 11:24 #3
Hej, byt om på rækkefølgen:

a:link
a:visited
a:hover
a:active

VH
Avatar billede chops Nybegynder
23. maj 2005 - 11:29 #4
Juhu - tak for hjælpen. Jeg vil gerne dele point ud til jer begge ...
Avatar billede ak17 Nybegynder
23. maj 2005 - 11:31 #5
:)
Avatar billede chops Nybegynder
23. maj 2005 - 11:33 #6
:)
Avatar billede ak17 Nybegynder
23. maj 2005 - 11:37 #7
Har smidt point til dig her chops http://www.eksperten.dk/spm/619853