Avatar billede cowboy Nybegynder
20. maj 2005 - 13:20 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

php streng til Array

Hvordan får jeg delt denne streng op i en Array?

Streng:
headline=Lorem ipsum1&sub_txt=Tekst 1&headline=Lorem ipsum2&sub_txt=Tekst 2&headline=Lorem ipsum3&sub_txt=Tekst 3
Avatar billede cowboy Nybegynder
20. maj 2005 - 13:29 #1
ok, strengen henter jeg ind i flash via loadVariablesNum og det er her jeg gerne vil dele den ud i et array, så jeg kan lave en lysavis
Avatar billede cowboy Nybegynder
20. maj 2005 - 14:07 #2
pleaase????
Avatar billede cowboy Nybegynder
20. maj 2005 - 15:38 #3
arrgg, hvorfor er der ingen der kan hjælpe?
Avatar billede paal_dk Nybegynder
22. maj 2005 - 23:18 #4
Hvis du i flash vil lave en streng til et array, så bruger du oftest split(). Skriv det i flash, marker det og tryk F1 for at få hjælp til funktionen.

Mvh,
Pål Østerud
Avatar billede cowboy Nybegynder
22. maj 2005 - 23:30 #5
ok, det var da bedre end ingen hjælp. Men et eksempel ville også hjælpe :o)
Avatar billede paal_dk Nybegynder
23. maj 2005 - 11:16 #6
Hvis du slår "split" op i flash er der masser af kodeeksempler. Her er en af dem (cut'n paste):
var my_str:String = "P,A,T,S,Y";
var my_array:Array = my_str.split(",");
for (var i = 0; i<my_array.length; i++) {
  trace(my_array[i]);
}
/* output:
  P
  A
  T
  S
  Y
*/
Avatar billede cowboy Nybegynder
23. maj 2005 - 20:26 #7
Den er jeg med på, men jeg syntes den er sværer når min streng er en "name pair value". Altså ligesom denne:

headline=Lorem ipsum1&sub_txt=Tekst 1&headline=Lorem ipsum2&sub_txt=Tekst 2&headline=Lorem ipsum3&sub_txt=Tekst 3
Avatar billede paal_dk Nybegynder
23. maj 2005 - 22:13 #8
Nå men så kan du f.eks. gøre noget i stil med

arrKeyVal = str.split("=").join("&").split("&");

Så er hvert andet element din key og hvert andet den tilsvarende val.
Avatar billede cowboy Nybegynder
23. maj 2005 - 22:19 #9
ok, det prøver jeg. Tak
Avatar billede cowboy Nybegynder
02. juni 2005 - 15:39 #10
Jeg har rodet med det, men kan ikke få det til at fungere.
Kan du ikke hjælpe mig med et eksempel. Min streng fra php ser således ud:

headline=Lorem ipsum1&sub_txt=Tekst 1&headline=Lorem ipsum2&sub_txt=Tekst 2&headline=Lorem ipsum3&sub_txt=Tekst 3

Den vil jeg "bare" have delt op i en  array og derefter tracet.
Avatar billede paal_dk Nybegynder
23. juni 2005 - 09:37 #11
> Den vil jeg "bare" have delt op i en  array og derefter tracet.

// HER BLIVER DEN ERKLÆRET
myString = "headline=Lorem ipsum1&sub_txt=Tekst 1&headline=Lorem ipsum2&sub_txt=Tekst 2&headline=Lorem ipsum3&sub_txt=Tekst 3";

// HER BLIVER DEN DELT OP I EN ARRAY
arrKeyVal = myString.split("=").join("&").split("&");

// HER BLIVER DEN TRACET
trace(arrKeyVal[0]);  // "headline"
trace(arrKeyVal[1]);  // "Lorem ipsum1"
trace(arrKeyVal[2]);  // "sub_txt"
//...
Avatar billede cowboy Nybegynder
23. juni 2005 - 15:41 #12
Mange tak for hjælpen.