Avatar billede xitmorph Nybegynder
20. maj 2005 - 08:14 Der er 28 kommentarer og
1 løsning

ConvertTo string metode. Jeg vil insætte en pris streng i min db.

Jeg skal ha lavet en convert command så kan kan insætte min "pris" i dben med en (string ProdPris,). Jeg får fejlen Disallowed implicit conversion from data type varchar to data type smallmoney. her er mit kode:

private int InsertRecord(string ProdNavn, string ProdBesk,  string ProdPris, string ProdImg, string VareNummer, string LangText)
        {
            SqlConnection cnn;
            SqlCommand cmd;
            cnn = new SqlConnection("server=85.81.51.106;uid=ebytesolution;pwd=Compaq2100;database=ebytesolution");
            cmd = new SqlCommand("insert into Produkter(ProdNavn,ProdBesk,ProdPris,ProdImg,VareNummer,LangText) values ('"+ProdNavn+"','"+ProdBesk+"','"+ProdPris+"','"+ProdImg+"','"+VareNummer+"','"+LangText+"')",cnn);
            int rowsAffected = 0;
            cnn.Open();
            try
            {
                rowsAffected = cmd.ExecuteNonQuery();
            }
            finally
            {
                cnn.Close();
            }

            return rowsAffected;

        }
Avatar billede -mundi- Nybegynder
20. maj 2005 - 08:19 #1
Det første du gør er at logge på din server og ændre dit password
Avatar billede xitmorph Nybegynder
20. maj 2005 - 08:20 #2
h eh e... jeg har lige gjort det... h eh eh e  fejl 40.....
Avatar billede Syska Mester
20. maj 2005 - 08:21 #3
der skal ikke være '' omkring ProdPris, og så skal du have conveteret din ProdPris til noget tilsvarede i SmallMoney, måske double/float

ProdPris skal så være en string, men det tror jeg også den er i din kode

ProdBesk+"',Convert.ToDouble(ProdPris),'"+ProdImg

skal lige siges jeg ikke aner hvad SmallMoney svarer til i C#, men måske overstående
Avatar billede -mundi- Nybegynder
20. maj 2005 - 08:25 #4
cmd = new SqlCommand("insert into Produkter(ProdNavn,ProdBesk,ProdPris,ProdImg,VareNummer,LangText) values ('"+ProdNavn+"','"+ProdBesk+"',CAST('"+ProdPris+"' as smallmoney),'"+ProdImg+"','"+VareNummer+"','"+LangText+"')",cnn);

burde virke
Avatar billede arne_v Ekspert
20. maj 2005 - 08:25 #5
prøv bare at fjern '' omkring prodpris og se hvad der sker

smallmoney "er" decimal

men den her sammenhæng må string være OK
Avatar billede arne_v Ekspert
20. maj 2005 - 08:26 #6
bare huske at bruge . ikke , foran ører
Avatar billede xitmorph Nybegynder
20. maj 2005 - 08:26 #7
hmm. .det virker ikke helt.. den aner ikke hvordan den skal afkode den..
Avatar billede xitmorph Nybegynder
20. maj 2005 - 08:30 #8
fedest.... det virker sq... tak for det... #-mundi-# smid li et svar
Avatar billede -mundi- Nybegynder
20. maj 2005 - 08:38 #9
Svar :-)
Avatar billede xitmorph Nybegynder
20. maj 2005 - 08:52 #10
øø.. jeg sagde nok at det virkede... men det gør det sq ik.. den smider godt nok noget i dben.. men det er kun 2.0000 og jeg kan ikke ændre det..
Avatar billede xitmorph Nybegynder
20. maj 2005 - 08:54 #11
det her skriver den: Cannot convert a char value to money. The char value has incorrect syntax
Avatar billede -mundi- Nybegynder
20. maj 2005 - 08:55 #12
prøv at udskrive/debugge SQL strengen og post den her
Avatar billede xitmorph Nybegynder
20. maj 2005 - 08:57 #13
[SqlException: Cannot convert a char value to money. The char value has incorrect syntax.]
  System.Data.SqlClient.SqlCommand.ExecuteNonQuery() +180
  EbyteSolutions.NyVare.InsertRecord(String ProdNavn, String ProdBesk, String ProdPris, String ProdImg, String VareNummer, String LangText) in c:\inetpub\wwwroot\ebytesolutions\nyvare.aspx.cs:93
  EbyteSolutions.NyVare.OpretBtn_Click(Object sender, EventArgs e) in c:\inetpub\wwwroot\ebytesolutions\nyvare.aspx.cs:116
  System.Web.UI.WebControls.Button.OnClick(EventArgs e) +108
  System.Web.UI.WebControls.Button.System.Web.UI.IPostBackEventHandler.RaisePostBackEvent(String eventArgument) +57
  System.Web.UI.Page.RaisePostBackEvent(IPostBackEventHandler sourceControl, String eventArgument) +18
  System.Web.UI.Page.RaisePostBackEvent(NameValueCollection postData) +33
  System.Web.UI.Page.ProcessRequestMain() +1292
Avatar billede -mundi- Nybegynder
20. maj 2005 - 08:57 #14
Så er det fordi der er et eller andet ugyldigt tegn med.
Avatar billede -mundi- Nybegynder
20. maj 2005 - 08:58 #15
hvilken værdi indsætter du ?
Avatar billede xitmorph Nybegynder
20. maj 2005 - 09:00 #16
cmd = new SqlCommand("insert into Produkter(ProdNavn,ProdBesk,ProdPris,ProdImg,VareNummer,LangText) values ('"+ProdNavn+"','"+ProdBesk+"', CAST('"+ProdPris+"' as money) , '"+ProdImg+"','"+VareNummer+"','"+LangText+"')",cnn);

det skulle der ikke være... og jeg har en validator på boxen.. så det kan kun være en pris der kommer i boxen.. flår sq snart håret af mig selv....
Avatar billede -mundi- Nybegynder
20. maj 2005 - 09:09 #17
prøv at udskrive ProdPris
Avatar billede xitmorph Nybegynder
20. maj 2005 - 09:13 #18
jeg har slettet det hele og skrev det hele igen og nu skriver den en ny fejl..:
-------------------------------------------------------------------------------
Type monety is not a defined system type.
Beskrivelse: Der opstod en ikke-afviklet undtagelse under udførelse af den aktuelle webanmodning. Se staksporingen for at få yderligere oplysninger om fejlen, og hvor den kom fra i koden.

Detaljer om undtagelse: System.Data.SqlClient.SqlException: Type monety is not a defined system type.
---------------------------------------
Når jeg ikke skriver noget i feltet så smider den 2.00000 i tabellen ProdPris. De andre tabeller virker ok.. men hvis jeg skriver 200 så får jeg fejlen..
Avatar billede arne_v Ekspert
20. maj 2005 - 09:16 #19
monety ????
Avatar billede xitmorph Nybegynder
20. maj 2005 - 09:21 #20
ja ok.. skrivefejl..  jeg tror sq jeg er ved at være lidt træt.. lool.. nu er vores "lille" fejl der igen: Cannot convert a char value to money. The char value has incorrect syntax.
Beskrivelse: Der opstod en ikke-afviklet undtagelse under udførelse af den aktuelle webanmodning. Se staksporingen for at få yderligere oplysninger om fejlen, og hvor den kom fra i koden.

Detaljer om undtagelse: System.Data.SqlClient.SqlException: Cannot convert a char value to money. The char value has incorrect syntax.

try
Linje 93:             {
Linje 94:                 rowsAffected = cmd.ExecuteNonQuery();
Linje 95:             }
Linje 96:             finally
Avatar billede xitmorph Nybegynder
20. maj 2005 - 09:23 #21
jeg skal nok give point igen.. bare det kommer til at virke... :-)
Avatar billede arne_v Ekspert
20. maj 2005 - 09:33 #22
Check at værdien er med punktum og ikke med komma.
Avatar billede arne_v Ekspert
20. maj 2005 - 09:33 #23
og prøv uden cast:

+ "',"+ProdPris+",'"+
Avatar billede xitmorph Nybegynder
20. maj 2005 - 09:50 #24
hmm.. det virker ikke.. den smider kun 1,0000 i dben.. det er sq underligt.. er det dumt at lave ProdPris om til varchar?
Avatar billede -mundi- Nybegynder
20. maj 2005 - 09:58 #25
Inden din "cmd.ExecuteNonQuery();" så skriv :
Response.Write(ProdPris);
Response.End

For at se hva den prodPris egentligt er inden den ryger i db'en
Avatar billede xitmorph Nybegynder
20. maj 2005 - 10:02 #26
hmm... den er sq fucked fuldstendigt op... den smider beskrivelsen i databasen.. værdien i ProdBesk..... hvad fanden sker der.. :-)  jeg har gloet hele koden igennem.. og frontenden er ok.. det er jeg sikker på..
Avatar billede xitmorph Nybegynder
20. maj 2005 - 10:04 #27
lige en ting i min insert record ser sårn ud:InsertRecord(txtVareNummer.Value,txtProdNavn.Value,txtProdBesk.Value,txtProdPris.Value,txtLangText.Value,txtProdImg.Value);

det er vel ok ik ?
Avatar billede xitmorph Nybegynder
20. maj 2005 - 10:11 #28
jeg har fundet fejlen.. jeg kom til at bytte om på nogle værdier i min insert record.. smid lige et svar arne..
Avatar billede arne_v Ekspert
20. maj 2005 - 10:32 #29
ikke muligt - spørgsmålet er lukket