Avatar billede webbe Nybegynder
19. maj 2005 - 13:44 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

ASPSmartUpload kontra ASPUpload

Hejsa

Jeg har tidligere søgt et svar via søgefunktionen men har ikke kunnet finde noget brugbart.

Jeg skal lave en billedupload funktion via ASPSmartUpload, men har ikke brugt den før, i modsætning til ASPUpload.

Er der nogen der kan fortælle mig forskellene på de to og evt. vise hvordan ASPSmartUpload skal sættes op?
Avatar billede keysersoze Guru
19. maj 2005 - 15:12 #1
Som udgangspunkt vil jeg ikke mene at der er den store forskel - udover lidt syntaks selvfølgelig.

kode-eksempler kan ses på deres side; http://www.aspsmart.com/aspSmartUpload/
Avatar billede jamfighter Nybegynder
22. maj 2005 - 20:00 #2
ASPsmartupload er faktisk utrolig nem at bruge, jeg bruger den selv på en side jeg tidligere har lavet, og det kunne faktisk ikke være nemmere...
om der er en forskel på de to ved jeg faktisk ikke, men jeg kan da lige vise dig den stump kode som jeg selv har brugt:

Dim mySmartUpload

        'Object creation
        Set mySmartUpload = Server.CreateObject("aspSmartUpload.SmartUpload")

        'Upload
        '  ******
            mySmartUpload.Upload

        mySmartUpLoad.DeniedFilesList = "gif" ' Gif skal ikke kunne uploades
        mySmartUpload.Save("../billeder")

Det er selve upload koden, rent HTML mæssigt ser det således ud:

                <form action="?pID=upload" method="post" ENCTYPE="multipart/form-data">
        Fil:<br><input type="file" name="load_btn"><br>Kort beskrivelse:<br>
        <textarea cols="50" rows="3" name="descrip"></textarea><br>
        <input type="submit" name="sbmt_btn" value="Upload">
        </form>

Det der så er lidt anderledes ved ASPSMartUpload er at alt kører binært, så hvis du som jeg her har et andet felt amn normalt ville hente med en Request.Form() så kan man ikke, men skal bruge MySmartUpload.Form() istedet.

Ellers er det ret "straight forward"...
Avatar billede webbe Nybegynder
16. juni 2005 - 09:00 #3
Har nu endelig kunnet teste det, men kan ikke få det til at virke.

Jeg har en straight forward formular med enctype og alt det der skal til.
Men jeg viser den lige for god ordens skyld:

<form method="post" action="save.asp?action=news_ny" name="opret" enctype="multipart/form-data">
                                                        [Overskrift]<br>
                                                        <input type="text" name="ovs" class="boxl"><br>
                                                        [Tekst]<br>
                                                        <textarea name="txt" class="textboxc"></textarea><br>
                                                        [Billede]<br>
                                                        <input type="file" name="pic" class="boxl"><br>
                                                        <input type="image" name="ok" src="../images/opret.jpg" width="62" height="17">
                                                    </form>

Min upload thingy ser sådan ud:

Set Upload = Server.CreateObject("aspSmartUpload.SmartUpload")
Upload.Upload
'Upload.OverWriteFiles = False
UpLoad.AllowedFilesList = "jpg,gif" ' Gif og jpg skal kunne uploades
Upload.Save("../images/news")

ovs = upload.form("ovs")
txt = upload.form("txt")

set pic = Upload.Files("pic")
if pic is nothing then
    pic1 = ""
else
    pic1 = pic.Name
end if

sql = "INSERT INTO Nyheder (NOvs,NTxt,NPic) VALUES ("&"'"&ovs&"','"&txt&"','"&pic1&"')"
Conn.Execute(sql)

response.redirect("news.asp")

Men jeg får følgende fejl:

aspSmartUpload.File error '80040460'

Unable to save file (Error 1120)

/admin/save.asp, line 105

Linie 105 er: Upload.Save("../images/news")
Avatar billede webbe Nybegynder
16. juni 2005 - 09:08 #4
Hovsa - havde glemt at uploade mappen billedet skulle gemmes i - sorry....

Så nu fungerer det.
Avatar billede webbe Nybegynder
20. juli 2005 - 09:18 #5
siden der ikke er nogen der vil oprette et svar, så gør jeg det selv ;0)
Avatar billede keysersoze Guru
31. januar 2006 - 19:52 #6
lukketid?