Avatar billede kahs Nybegynder
19. maj 2005 - 12:41 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Hente refernce til iframe fra iframe

Hej eksperter

Jeg har en side med en iframe.
Hvordan kan jeg fra siden i iframen hente den URL jeg benytter til at kalde siden.

Altså hvis iframen ser således ud:
<iframe id="iframe" src="http://www.site.dk/test.html?id=1&vaerdi=test">

Hvordan kan jeg så hente "http://www.site.dk/test.html?id=1&vaerdi=test" fra iframen.

- bemærk at iframen og siden med iframen ligger på to forskellige domæner.
Avatar billede kahs Nybegynder
19. maj 2005 - 13:32 #1
Kan det evt. løses hvis man benytter et andet sprog end javascript.
Avatar billede roenving Novice
19. maj 2005 - 13:59 #2
Du kan ikke hente den url, hvis den kommer fra et andet domæne ...

-- men hvis den findes i iframen, ved du vel selv, hvad der er fyldt i den ?-)
Avatar billede kahs Nybegynder
19. maj 2005 - 15:05 #3
Urlen til iframen bliver defineret gennem en funktion og dette er gjort for jeg kan definere de variabler der sendes med urlen. (id og vaerdi i dette tilfælde).
Indholdet på test.html afhænger nemlig af værdierne af de variabler der bliver defineret på siden.

Jeg har løst det ved at lave en lille smutvej.

Jeg har gjort det at jeg i stedet for at lade iframen på siden henvise direkte til test.html. Så henviser jeg på en midlertidig side på samme domæne som siden med iframen.
Denne nye side henter variablernes værdierne med parent og definere en url til test.html, men de aktuelle variabler, som den så vidersender til.
Herved kan man i test.html få fat i værdierne med document.URL

-KAHS
Avatar billede kahs Nybegynder
19. maj 2005 - 15:05 #4
Lukker