Avatar billede jeppe81 Nybegynder
19. maj 2005 - 11:28 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Problemer med at sende mail fra siden

hej eksperter

jeg er ved at lave en side hvor der skal være en kontakt formular, jeg har også fundet en og har prøvet at tilpasse den men får fejl når jeg prøver at sende den.

fejl:

Error Type:
Server object, ASP 0177 (0x800401F3)
System message, messageid = 0x800401f3
/g-soft/kontakt.asp, line 11

www.creaweb.dk/g-soft/kontakt.asp

koden til min side:

<%
if Request.ServerVariables("REQUEST_METHOD") = "POST" then

  firma = Request.Form("firma")
  navn = Request.Form("navn")
  adresse = Request.Form("adresse")
  postnummer = Request.Form("postnummer")
  by = Request.Form("by")
  email = Request.Form("email")
  besked = Request.Form("besked")

  Set Mailer = Server.CreateObject("SMTPsvg.Mailer")
  Mailer.FromName  = "G-soft formular"
  Mailer.FromAddress= "kontakt@creaweb.dk"
  Mailer.RemoteHost = "smtp1.b-one.net"  'Angiv mail server her
  ' Mailer.AddRecipient skal hvade to paramater og vil man kun bruger email skal det være:
  ' Mailer.AddRecipient "", "email@site.dk"
  Mailer.AddRecipient "Jeppe Nielsen", "jn@ottosen.com"
  Mailer.Subject    = "Spørgsmaal til G-Soft"

  body = "Hej en ny mail " & vbCrLf & vbCrLf
  body = body & "Data fra formen:" & vbCrLF
  body = body & "Navn : " & navn & vbCrLf
  body = body & "Adresse : " & adresse & vbCrLf
  body = body & "Postnummer : " & postnummer & vbCrLf
  body = body & "By : " & by & vbCrLf
  body = body & "E-mail : " & email & vbCrLf
  body = body & "Besked : " & server.HTMLEncode(besked) & vbCrLf
  body = body & vbCrLf & "Med venlig hilsen" & vbCrLf
  body = body & "G-soft"
  Mailer.BodyText  = body
  if Mailer.SendMail then
  else
    Response.Write "Mail send failure. Error was " & Mailer.Response
  end if

  Set Mailer = Nothing

  Response.Redirect (Request.ServerVariables("SCRIPT_NAME")&"?mode=tak")
end if

if Request.Querystring("mode")="tak" then
  Response.Write "Tak for din henvendelse"
  Response.End
end if
%>

<!--#INCLUDE FILE="connection.asp"-->
<!--#INCLUDE FILE="top.asp"-->
<tr>
    <td height="400" colspan="5">
    <form action="<%=Request.ServerVariables("SCRIPT_NAME")%>" method="post">
        <table id="kontakt">
            <tr><td align="left" colspan="2">Firma</td><td colspan="3"><input type="text" name="firma" value="Firma"></td></tr>
            <tr><td align="left" colspan="2">Navn</td><td colspan="3"><input type="text" name="navn" value="Navn Efternavn"></td></tr>
            <tr><td align="left" colspan="2">Adresse</td><td colspan="3"><input type="text" name="adresse" value="Adresse"></td></tr>
            <tr><td align="left" colspan="2">Postnummer</td><td colspan="3"><input type="text" name="postnummer" value="Postnummer"></td></tr>
            <tr><td align="left" colspan="2">By</td><td colspan="3"><input type="text" name="by" value="By"></td></tr>
            <tr><td align="left" colspan="2">Email</td><td colspan="3"><input type="text" name="email" value="e-mail@host.xx"></td></tr>
            <tr><td align="left" colspan="2">Besked</td><td colspan="3"><textarea name="besked" cols="30" rows="10">Skriv dit spørgsmål eller kommentar her.</textarea></td></tr>
            <tr><td align="left" colspan="2">&nbsp;</td><td colspan="3"><input type="submit" name="Send" value="Send"></td></tr>
        </table>
    </form>
    </td>
</tr>
  <!--#INCLUDE FILE="bund.asp"-->
Avatar billede tuk Nybegynder
19. maj 2005 - 11:53 #1
Har du prøvet med en simpel kode (uden form og postback og halløj), for at se, om komponenten er konfigureret og fungerer som forventet?
Avatar billede tuk Nybegynder
19. maj 2005 - 12:05 #2
Prøv at se på toubleshooter afsnittet i dokumentationen for ASPMail (http://www.serverobjects.com/comp/Aspmail4.htm) ...
Avatar billede jeppe81 Nybegynder
19. maj 2005 - 12:50 #3
har kigget lidt på det men kan ikke rigtigt få den til at virke.

Dette er den kode jeg har brugt:

<%
Set Mailer = Server.CreateObject("SMTPsvg.Mailer")
Mailer.FromName  = "g-soft"
Mailer.FromAddress= "kontakt@creaweb.dk"
Mailer.RemoteHost = "smtp1.b-one.net"
Mailer.AddRecipient "some one", "kontakt@creaweb.dk"
Mailer.Subject    = "Dette er subejct"
Mailer.BodyText  = "Dear Stephen" & VbCrLf & "Your widgets order has been processed!"
if Mailer.SendMail then
  Response.Write "Mail sent..."
else
  Response.Write "Mail send failure. Error was " & Mailer.Response
end if
%>

www.Creaweb.dk/g-soft/kontakt.asp
Avatar billede tuk Nybegynder
19. maj 2005 - 13:28 #4
Passer det med, at den linie 11, hvor den fejler, er :

>Set Mailer = Server.CreateObject("SMTPsvg.Mailer")

I givet fald kunne jeg forestille mig, at ét eller andet ikke er registreret ordentligt.

Kører du serveren selv, eller er det på et webhotel?
Avatar billede jeppe81 Nybegynder
19. maj 2005 - 14:42 #5
ja det er den linje, og jeg bruger b-one's webhotel
Avatar billede tuk Nybegynder
19. maj 2005 - 14:47 #6
Hmm ... lige nu fejler den på linie 2, og siden kan ikke vises :-|
Avatar billede tuk Nybegynder
19. maj 2005 - 14:51 #7
Kiggede lige på B-one's support-side ... de bruger tilsyneladende CDONTS, så du skal nok bruge dette i stedet for din SMTPsvg ;-)

https://www.b-one.net/static/support-faq.do?category=asp&number=3
Avatar billede jeppe81 Nybegynder
19. maj 2005 - 14:52 #8
ja men det er fordi at jeg prøvede med noget andet det er rigtigt nok at det er den linje der du snakkede om den fejler på.

<%
Set Mailer = Server.CreateObject("SMTPsvg.Mailer") <--- linje 2
Mailer.FromName  = "g-soft"
Mailer.FromAddress= "kontakt@creaweb.dk"
Mailer.RemoteHost = "smtp1.b-one.net"
Mailer.AddRecipient "some one", "kontakt@creaweb.dk"
Mailer.Subject    = "Dette er subejct"
Mailer.BodyText  = "Dear Stephen" & VbCrLf & "Your widgets order has been processed!"
if Mailer.SendMail then
  Response.Write "Mail sent..."
else
  Response.Write "Mail send failure. Error was " & Mailer.Response
end if
%>
Avatar billede jeppe81 Nybegynder
19. maj 2005 - 15:18 #9
det virker sq :D læg et svar og få dine point :)
Avatar billede jeppe81 Nybegynder
19. maj 2005 - 15:19 #10
hvis du lige ved det hvordan laver jeg et delay i asp så den skifter til en anden side efter 5 sec f.eks ?
Avatar billede tuk Nybegynder
19. maj 2005 - 15:19 #11
Her er et svar :)
Avatar billede tuk Nybegynder
19. maj 2005 - 15:32 #12
ASP'en er jo server side ... ;-)

Men du kan gøre det med HTML:
<META HTTP-EQUIV="Refresh" CONTENT="15;URL=http://www.ucalgary.ca">
(skal placeres i <head></head>)
______________________________________
Eller java script:
<script language="JavaScript">
<!--
var time = null
function move() {
window.location = 'http://www.yourdomain.com'
}
//-->
</script>

<body onload="timer=setTimeout('move()',2000)">
Avatar billede tuk Nybegynder
19. maj 2005 - 15:33 #13
Ja ... og så skal det selvfølgelig være 5 i stedet for 15 i det første eksempel og 5000 i stedet for 2000 i det andet, hvis den skal skifte efter 5 sekunder :-P
Avatar billede jeppe81 Nybegynder
20. maj 2005 - 09:10 #14
Takker :)