Avatar billede runzor Nybegynder
17. maj 2005 - 22:23 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Javascript blandet med ASP?

Jeg har en menu der er skrevet som et javascript. De data der skal være i menuen står i min DB. Er det muligt at jeg i mit javascript begynder at skrive aspkode for at hente dataene ud? eller er det smartest at gøre i javascript?

Jeg har absolut ingen forstand på javascript, så hvis det ikke er lige til så må jeg finde en anden metode.
Avatar billede olebole Juniormester
17. maj 2005 - 22:37 #1
<ole>

Det er jo ikke til at vide, hvad du skal have lavet, men du bruger formodentlig nogle strenge i et array(?). I så fald kan du med ASP skrive disse strenge ud på serveren, inden filen forlader den.
Du kan ikke umiddelbart kalde serverens DB via JavaScript, så variablerne bør skrives til dokumentet, mens det er på serveren.

/mvh
</bole>
Avatar billede runzor Nybegynder
17. maj 2005 - 22:48 #2
ok så i stedet for at skrive direkte i menuen med ASP'en så mener du jeg bør hente dataene, putte den i et array og så bruge java'en til at "kigge" i arrayene efter de værdier den skal bruge?
Avatar billede olebole Juniormester
17. maj 2005 - 23:31 #3
Du må vel i en for-løkke kunne skrive noget à la:

  str = str & """" & rs(I) & """"
  If (I er ikke den sidste) Then str = str & ","

- og så skrive i det array, du sikkert allerede har dine data liggende i:

<script type="text/JavaScript">
var myArray = new Array(<%=str%>);

/* resten af din JS-kode */
</script>

Jeg ved ikke, om det kan hjælpe dig på vej. Du kan også skrive ud som enkelt variabler ... det vigtige er bare, at du husker at få skrevet gåseøjne omkring JavaScript-strenge. Det er oftest det, ASP'ere glemmer, når de har problemer med ASP og client-JS
Avatar billede runzor Nybegynder
18. maj 2005 - 08:29 #4
det vil jeg da lige prøve at kigget lidt på. smid et svar. takker for hjælpen
Avatar billede runzor Nybegynder
27. august 2005 - 20:29 #5
jeg lukker her.. hvis du vil have pointene så smid mig en besked...