Avatar billede nythjem Nybegynder
17. maj 2005 - 17:37 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Opdater andet vindue?

Hej Alle..

Jeg kan ikke helt se, hvad der skal stå i denne her linie.

Jeg åbner et pop up vindue. I det pop up vindue er der tre iframes. I det her tilfælde handler det om Iframe 1 og Iframe 2.

Fra iframe 2 vil jeg gerne opdatere Iframe 1.

Hvordan gør jeg det i denne her linie?

onload=""parent.mainIVC.location.reload(true);""
Avatar billede jint Nybegynder
17. maj 2005 - 17:50 #1
det har lige været her:

http://www.eksperten.dk/spm/618478

jeg gav et eks. med javascript.
Avatar billede nythjem Nybegynder
17. maj 2005 - 18:00 #2
Du er helt galt på den Jint.. Jeg skal jo ikke åbne noget vindue, jeg skal have reloadet et vindue fra et andet..

Og det her er altså også helt forkert <script></script>.

Du skal altid definere typen af scriptet :-! <script type="Javascript"> osv..
Avatar billede jint Nybegynder
17. maj 2005 - 18:07 #3
well, jeg har brugt den ved 2 iframes 1 + 2

koden skrives i 2 og åbner den valgte fil i 1

<script>onload=window.open("siden.der.skal.loades.htm","1")</script>

eller snakker vi om at du gerne vil åbne dine links der står i Iframe 2 i Iframe 1?

måske jeg bare ikke helt forstår hvad det er du vil...
Avatar billede nythjem Nybegynder
17. maj 2005 - 18:22 #4
Nej.

For det første, så åbner window.open et nyt vindue. (Men jeg har jo allerede åbnet vinduet).

For det andet tror jeg slet ikke på lovligheden i det script, har aldrig set den syntaks før (tænker naturligvis på target i en window.open..)
Avatar billede jint Nybegynder
17. maj 2005 - 18:31 #5
ok, jeg har brugt det - og det virker. om det er lovligt eller ej, det skal jeg ikke kunne sige...

du kunne jo bare vælge at åbne det samme vindue som allerede er åben. det vil jo også virke som en reload.
Avatar billede skovenborg Nybegynder
17. maj 2005 - 18:41 #6
Umiddelbart ser din linie:
onload=""parent.mainIVC.location.reload(true);""
ikke så gal ud, ud over at du lige har et par anførselstegn for meget:
onload="parent.mainIVC.location.reload(true);"

Ud fra din beskrivelse ligger de to iframes også på samme side, så hvis den iframe du skal reloade hedder mainIVC, så burde der ikke være noget problem.

Kunne du evt. vise siden - eller blot en testside - hvor problemmet opstår.
Avatar billede nythjem Nybegynder
17. maj 2005 - 18:41 #7
Jah.. Men det er ikke sådan lige til.. Kodning skal sgu være lovligt du ;-) Specielt, hvis man gerne vil have det ikke laver fejl hele tiden..

Men fandt løsningen, jeg havde dum som jeg er givet to vinduer det samme navn, så løsningen blev:
onload="parent.mainIVC.location.reload(true);"
Avatar billede nythjem Nybegynder
17. maj 2005 - 18:44 #8
Hehe..

Det er lige med at få opdateret siden ind i mellem Skovenborg..

Du svarer lige her, ik :)

http://www.eksperten.dk/spm/618502
Avatar billede skovenborg Nybegynder
17. maj 2005 - 18:56 #9
så lad gå ;-)