Avatar billede adis Nybegynder
17. maj 2005 - 14:24 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

hjælp til Logout funktion

Hej...

Her har jeg koden til login funktionen, men det vil være rart hvis jeg også havde en funktion her som kunne loge mig ud...

Som I kan se så bruger jeg ikke nogen DB til min loginside, da det er kun nogle få personer der skal benytte siden...

Så hvis der er nogen der kan hjælpe mig vil jeg være meget glad :D...

<?
include ('include.php');

if(!isset($PHP_AUTH_USER) || !isset($PHP_AUTH_PW) || $PHP_AUTH_USER != $adminlogin || $PHP_AUTH_PW != $adminpass){
    Header("WWW-Authenticate: Basic realm=\"Admin\"");
    Header("HTTP/1.0 401 Unauthorized");
    echo "<center><b>Forkert adgangskode eller brugernavn</b></center>";
    }

        else {

?>

<link rel="stylesheet" href="style.css" type="text/css">
<center>
<p><a class='bigfont' href="admin.php?oper=add">tilf&oslash;j produkter </a> | <a class='bigfont' href="admin.php?oper=edit">edit \ slet produkter </a> | <a class='bigfont' href="admin.php?oper=manu">edit \ slet producenterne</a> | <a class='bigfont' href="admin.php?oper=addmanu">tilf&oslash;j producenter</a> | <a class="bigfont" href="admin.php?oper=email">E-mails fra nyhedsbrev</a></p>
</center>

<?

if (isset($oper)) {

//CHOOSE WICH FILE OPEN FOR WORKING
    if ($oper == "add") {
        include ('add.php');

    } elseif ($oper == "edit") {
        include ('edit.php');

    } elseif ($oper == "manu") {
        include ('manu.php');

    } elseif ($oper == "addmanu") {
        include ('addmanu.php');

    } elseif ($oper == "email") {
        include ('email.php');
    }
//    elseif ($oper == "addnyhed") {
//        include ('addnyhed.php');

//  } elseif ($oper == "editnyhed") {
//        include ('editnyhed.php');
//    }

    }

?>
Avatar billede horsmark Nybegynder
17. maj 2005 - 15:21 #1
unset($_SERVER['PHP_AUTH_USER'])
Avatar billede adis Nybegynder
17. maj 2005 - 15:32 #2
men hvor skal den hen og hvordan laver jeg link til netop den funktion?

eller skal jeg have den i en separat fil, hvor jeg inkluderer også den ?
Avatar billede jakobdo Ekspert
17. maj 2005 - 15:56 #3
Du skla lave noget i stil med:
elseif($oper == "logout")
{
unset($_SERVER['PHP_AUTH_USER']);
}

En anden ting, du kunne evt lave dine IF/ELSE som dette:

//CHOOSE WICH FILE OPEN FOR WORKING
switch($_GET['oper'])
{
    case "add":
        include ('add.php');
        break;

    case "edit":
        include ('edit.php');
        break;

    case "manu":
        include ('manu.php');
        break;

    case "addmanu":
        include ('addmanu.php');
        break;

    case "email":
        include ('email.php');
        break;

    default:
        //Hvad skal der ske hvis OPER er sat til noget vi ikke kender?
}
Avatar billede adis Nybegynder
17. maj 2005 - 16:07 #4
men jeg føler ikke at jeg er logget ud...

for da jeg kliker på LOG UD så sker der ikke noget og jeg kan stadig fortsætte med at arbejde på siden... skal jeg ikke lave noget med at når man kliker på LOG UD at den så sende til en anden side? Eller???
Avatar billede horsmark Nybegynder
17. maj 2005 - 16:08 #5
foriøvrigt er det forskelligt hvordan browsere håndtere PHP_AUTH_USER i mozilla kan du ikke unsette PHP_AUTH_USER så vidt jeg ved
Avatar billede adis Nybegynder
17. maj 2005 - 16:15 #6
men jeg kan ikke få den til at virke??? hvor skal jeg indsætte den linje for der er noget der ikke virket eller er det mig ???

kan du ikke indsætte den i min kode så jeg kan se hvad der er galt???
Avatar billede jakobdo Ekspert
17. maj 2005 - 17:02 #7
Jeg ville evt "bare" lave det i sessions!
Så er det lidt lettere!

Så kan du lave noget i stil med:

if ($user == "user" && $pass == "pass")
{
$_SESSION['admin'] = 1;
}