Avatar billede ban_me Nybegynder
15. maj 2005 - 20:51 Der er 7 kommentarer

Problemer med opdatering i global.asa

Hi experts,

Hvorfor vil mit felt i databasen ikke sættes til false, når jeg logger ud på min side, og dræber alle sessions:

Ydermere kunne jeg godt tænke mig at vide hvordan man fortæller en SQL sætning at den kun skal vise resultater for dagen idag.

Sourcecode:
---
<SCRIPT LANGUAGE="VBScript" RUNAT="Server">

Sub Application_OnStart

End Sub

Sub Application_OnEnd
End Sub

Sub Session_OnStart

session.timeout = 20

End Sub

Sub Session_OnEnd
    if session("login") = "true" then
        Set conn = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
        DNS = "DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)}; DBQ=" + Server.MapPath("../temp/db/nshardball.mdb")
        conn.Open(DNS)
        set opendb = conn

      SQL = "UPDATE members SET online = false WHERE id = " & session("memberid")
      conn.execute(SQL)

      conn.close
      set conn = nothing

      end if

      End Sub

</script>
Avatar billede busschou Praktikant
16. maj 2005 - 00:43 #1
Det med at vise resultater for dagen idag kræver at du har et dato felt i din tabel
Så laver du blot en sql på følgende måde
Select * From din_tabel Where dit_datofelt = Date
Avatar billede busschou Praktikant
16. maj 2005 - 00:44 #2
Har du tjekket om den sætter online=false efter ca tyve minutter?
Session_OnEnd kører når sessionen dør, bliver abandon.
Det kræver enten at du kalder session.abandon eller sessionen timer out
Som default er session.timeout = 20 min
Avatar billede ban_me Nybegynder
16. maj 2005 - 11:22 #3
Selv efter 10 timer er den stadig ikke sat til false.
Avatar billede busschou Praktikant
16. maj 2005 - 11:29 #4
ok hvis du "destoyer" session("login") som den første så vil den jo aldrig komme ned til din update sql
prøv rette til det her og se om det hjælper:
---

Sub Session_OnEnd
  Set conn = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
  DNS = "DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)}; DBQ=" + Server.MapPath("../temp/db/nshardball.mdb")
  conn.Open(DNS)
  set opendb = conn
  SQL = "UPDATE members SET online = false WHERE id = " & session("memberid")
  conn.execute(SQL)
  conn.close
  set conn = nothing
End Sub
Avatar billede ban_me Nybegynder
16. maj 2005 - 12:19 #5
Nej det virker heller ikke. Testede den ennda også efter 20 min. men uden held!
Avatar billede ban_me Nybegynder
18. maj 2005 - 18:50 #6
Kan du hjælpe mig til vejs ende ?
Avatar billede busschou Praktikant
18. maj 2005 - 18:58 #7
Har fundet en mulig løsning her
http://www.eksperten.dk/spm/45290
Nederst nede finder man et link til
http://msdn.microsoft.com/library/psdk/iisref/glob2y90.htm
Den side virker så ikke mere men pointen er at der på den side engang har stået
--
Remarks
You cannot call the MapPath method in the Session_OnEnd script.
--
Så prøv med den absolutte sti