Avatar billede thoko Nybegynder
15. maj 2005 - 19:57 Der er 10 kommentarer

access SELECT xxx WHERE xxx hvor WHERE = alle

Jeg skal i ACCESS lave en SELECT hvor WHERE i visse situationer skal returnere alle værdier baseret på en form/select/option.

Hvordan angives "alle" i WHERE?? eller skal opgaven løses på en helt anden måde??
Avatar billede kalp Novice
15. maj 2005 - 20:15 #1
Jeg tror bare du skal komme med flere betingelse efter where hvor du skriver

AND nybetingelse AND nyigen
Avatar billede nielle Nybegynder
15. maj 2005 - 20:55 #2
I stedet for AND skal der nu nok bruges OR. Eksempel:

SELECT * FROM Cars WHERE Color='Red' OR Color='Blue' OR Color='SilverMetalic'
Avatar billede thoko Nybegynder
15. maj 2005 - 21:32 #3
OR er velkendt, men ubrugelig i den givne situation
Avatar billede nielle Nybegynder
15. maj 2005 - 22:07 #4
I så fald må du nok fortælle lidt mere om det eksakte problem.
Avatar billede phantix Nybegynder
15. maj 2005 - 22:10 #5
SELECT "køppen" AS LENE_ER_PISSE_IRRITERENDE FROM kolbøttefabrikken WHERE sindsyg = JA
Avatar billede kjulius Novice
16. maj 2005 - 00:35 #6
Hvis du vil returnere alle records, kan du vel bare undlade WHERE delen af SQL (eller undlade at teste på et bestemt felt).

Selv om jeg ikke helt kan se grund til det, kan du naturligvis også bruge
WHERE (x='kriterie' OR NOT x='kriterie')
hvilket effektivt ville "kortslutte" selektionskriteriet, da enten det ene eller det andet naturligvis vil være sandt.
Avatar billede kjulius Novice
16. maj 2005 - 00:45 #7
Okay, nu tror jeg, at jeg ved hvad du spørger om.

Hvis din liste har en værdi, hvor du kan vælge "Alle", og du har en SQL, hvor det valgte felt indgår i en fast opbygget forespørgsel, kan jeg selvfølgelig godt se problemet. Men det burde kunne løses ved at tilføje et ekstra (fast) kriterie:

WHERE felt = [Liste værdi] OR [Liste værdi] = "Alle"
Avatar billede busschou Praktikant
16. maj 2005 - 00:50 #8
Kan du ikke komme med lidt mere info da det virker tvetydigt dit spørgmål?
Jeg opfatter det du mener som
---
value = request.form("select_value")
if value = "alle" then
sql = Select * From din_tabel
else
sql = Select * From din_tabel Where dit_felt = value
end if
conn.execute sql
Avatar billede nielle Nybegynder
19. maj 2005 - 19:08 #9
Hvad med lidt respons her?
Avatar billede nielle Nybegynder
26. juni 2005 - 19:59 #10
?