Avatar billede moritz Nybegynder
15. maj 2005 - 13:23 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Vis 5 nyeste ID

Jeg har et lille "nyhedssystem" der på nuværende tidspunkt viser ALLE IDer på en side "list.asp"... Hvorledes får jeg siden til kun at vise de 5 nyeste indtastninger. Altså de 5 højeste Id'er frem for alle?
Avatar billede kalp Novice
15. maj 2005 - 13:24 #1
SELECT TOP 5 FROM dintabel ORDER BY ID DESC;
Avatar billede basementjack Nybegynder
15. maj 2005 - 13:24 #2
Select ID FROM id_list ORDER BY id desc LIMIT 5;
Avatar billede kalp Novice
15. maj 2005 - 13:25 #3
"SELECT TOP 5 * FROM dintabel ORDER BY id desc"
Avatar billede moritz Nybegynder
15. maj 2005 - 13:26 #4
wow det var hurtigt..., skal nok lige acceptere nogle af dem men vil lige prøve det først ;9
Avatar billede basementjack Nybegynder
15. maj 2005 - 13:36 #5
Det skal lige siges at næste gang du har et db-spm, er det smart at fortælle hvilken db du bruger, der kan jo være forskel på sql.. :)
Avatar billede moritz Nybegynder
15. maj 2005 - 13:42 #6
kom jeg også i tanke om da jeg havde skrevet det ;) vil jeg huske til en anden god gang
Avatar billede musicchart.dk Nybegynder
15. maj 2005 - 13:51 #7
For at få det på det rene, hvis der skulle være andre der kiggede med:

ACCESS:
"SELECT TOP 5 * FROM dintabel ORDER BY id desc"

MYSQL:
"Select * FROM dintabel ORDER BY id desc LIMIT 5"